۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۹۹
آیت الله موحدی کرمانی:

نباید دانه درشتها را در تشخیص حق و باطل معیار قرار داد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر شناخت فتنه، گفت: نباید دانه درشتها را در تشخیص حق و باطل معیار قرار داد .
آيت الله موحدي کرماني در جمع راهپيمايان 22 بهمن زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن زاهدان، اظهار داشت: 22 بهمن روز پیروزی بر طاغوت، ساقط شدن طاغوتی و روز عزت اسلام است .

آیت الله موحدی کرمانی، در این مراسم پیرامون درسی که باید از نهضت امام خمینی(ره) گرفت، سخن گفت و به جنایات رژیم پهلوی علی الخصوص رضاخان علیه ملت و مقابله وی با اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان رضاخان افزون بر کشف حجاب و مقابله با اسلام، مانع برگزرای جلسات تبلیغی می‌شدند و با اسلام به جنگ برخاستند و با برنامه متحد الشکل کردن سعی داشتند مردم اصلاً قیافه روحانیت را نبینند و روحانیت دور از چشم مردم باشند، اما عاقبت خودش نابود شد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه گفت: پسرش محمدرضا نیز با شکنجه و زندانی کردن دست به جنایات متعددی زد و با ایجاد سازمان مخوف ساواک و طراحی برنامه های جاسوسی، بسیاری از مردم و روحانیون مبارز را به زندان انداخت و آنان را مورد شکنجه های سهمگین و طاقت فرسا قرار داد .

وی، با تأکید بر فراموش نکردن آن روزها توسط مردم، بیان داشت: اصلاً ایران و ایرانی در آن زمان در دنیا عزت و آبرویی نداشت و از این کشور به عنوان دوست و همراه اسرائیل و حامی یهود در دنیا یاد می شد، ولی پس از انقلاب اسلامی نام ایران در هر کجای جهان با عزت و آبرو یاد می شود .

آیت الله موحدی کرمانی، افزود: زمانی که امام خمینی(ره) پا به عرصه گذاشت و نهضت شروع شد، هیچکس حتی نخبگان هم باور نداشتند و می گفتند مگر می شود با نفوذ ساواک و قدرت رژیم کاری از پیش برد، در حالیکه امام (ره) می فرمود شاه رفتنی است و بساط سلطنت برچیده خواهد شد و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

وی، اضافه کرد: این روحیه بزرگ امام به مردم روحیه و قدرت داد و در شرایطی که میگفتند دیانت نباید در سیاست دخالت کند، امام فرمود، دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست و بیشترین احکام اسلام با تشکیل حکومت اسلامی زنده می شود . امام با مشکلات وارد میدان شد و هدف ایشان هم ساقط کردن طاغوت و بوجود آوردن حکومت اسلامی بود . امام راحل با طریق و شیوه ای که همان راه امام حسین(ع) بود این توفیق را بدست آورد و با روشنگری، بصیرت، تبیین ارزش شهادت برای مردم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید .

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه، به وقایع پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: کشور ما در سنوات مختلف پس از انقلاب همواره در حال بحران بوده است ولی هم امام راحل (ره) و هم مقام معظم رهبری به خوبی این بحرانها را مدیریت کردند .

عضو خبرگان رهبری، در ادامه به ریزشهای انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در طول انقلاب همواره ریزشهای زیادی داشتیم و حتی جبهه ملی و نهضت آزدی نیز در راهپیمایی های عظیم مردم شرکت می کردند ولی به تدریج چون به اهداف مادی که داشتند نرسیدند، کم کم ریزش کردند و از صحنه به در شدند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به وقایع پس از انتخابات تصریح کرد: متأسفانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری باز هم ریزش داشتیم و این ریزشها از انسانهایی بود که سوابق خوبی داشتند و افرادی نیز در طول انقلاب بودند که خیلی هایشان خود را در حد مرجعیت و کاردان و خبره می دیدند ولی اینها رفتند کنار تا اینکه فقط افراد خالص برای انقلاب باقی ماندند . البته در صدر اسلام نیز ریزشها را داشته ایم و در انقلاب اسلامی نیز تکرار شد . در این اتفاقات به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه بوجود آمد و این فتنه چیز کمی نیست بلکه خطر آن از خطر خونریزی نیز بدتر است و فتنه انسانها را از ناحیه فکر منحرف می کند .

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر شناخت فتنه، گفت: نباید دانه درشتها را در تشخیص حق و باطل معیار قرار داد.

وی، همچنین با بیان اینکه، اسلام به تفکر ارزش زیادی قائل است، تصریح کرد: در این جریانات و در جریان کهریزک خیلی ها گول خوردند، خیلی از عوامل خطرناک بودند و خیلی ها نیز نقشه براندازی داشتند .البته حساب معترضان جداست از حساب محارب و کسانی که مرتبط با بیگانه و سرویس های جاسوسی غرب بودند و قصد ضایع کردن خون شهدا و زحمات مردم، علما و دانشجویان را داشتند .

آیت الله موحدی کرمانی، تصریح کرد: نباید به محارب مهلت داد، چرا که محارب حکم سخت دارد و اسلام اجازه نمی دهد زنده بماند و از قاتل نیز خطرناکتر است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر توجه و شناخت این مسائل از سوی ملت اسلامی گفت: وحدت حول ولایت میسر است و اگر اتحاد آسیب ببیند و متفرق شوید و از ولی امر مسلمین دست بردارید، آنوقت کفار به سراغ شما می آیند و با شما می جنگند و هیچ کسی به داد شما نمی رسد و همه چیز خود را از دست می دهید . معنویتی را که الان در کشور داریم به برکت قیام امام و خون شهداء نصیب ما شده است و باید آن را حفظ کنیم تا آسیبی نبیند . نباید در مقابل انحراف و بی تفاوتی ها، بی تفاوت بود./940/پ202/ص
ارسال نظرات