۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۵۳۰۵۶
نایب رئیس مجلس خبرگان:

رهبر انقلاب در مسیر اهداف و منویات امام راحل گام بر می‌دارند

رهبر انقلاب در مسیر اهداف و منویات امام راحل گام بر می‌دارند
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مسیر اهداف و منویات امام گام بر می‌دارند، تصریح کرد: امام هیچ‌گاه حاضر نبود کوچک‌ترین دهان‌کجی به اسلام را تحمل کند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمینی(س)، با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در مسیر اهداف و منویات امام گام بر می‌دارند، گفت: ما از امام درس‌های بزرگی آموخته‌ایم؛ که امروز به خوبی مشاهده می‌کنیم این درس‌ها در جای جای زندگی ما می‌تواند نقش‌آفرین باشد.
 
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: ما درس «غیرت دینی»، «غیرت ملی»، «استقلال‌طلبی»، «مردمی بودن»، «توجه به مردم»، «وظیفه‌مداری» و «اخلاص در راه خدا» را از امام فراگرفته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: در بعد «غیرت دینی»، امام هیچ‌گاه حاضر نبود کوچک‌ترین دهان‌کجی به اسلام را تحمل کند. آن روزی که لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی مطرح شد، غیرت دینی اجازه نداد در برابر این حرکت دشمنان و برگرفته از سکوت کنند. آن روزی که قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، که در حقیقت سند اسارت ملت ایران بود، به امضا رساندند، این امام بود که یک تنه به صحنه آمد و فریاد کشید و دیگران را با خود همراه کرد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: آن روزی که آن انسان مرتد به نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) اهانت‌هایی را روا داشت، شاید اگر کسی می‌خواست مثل دیگر سیاستمداران عمل کند، سکوت اختیار می‌کرد؛ اما امام به خاطر غیرت دینی به پا خواست و هزینه آن را هم به جان خرید و تحمل کرد اما نام ایشان در تاریخ اسلام به عنوان مدافع سرسخت دین و آرمان‌های دینی و رسول مکرم اسلام، جاودانه باقی ماند. 
 
وی در خصوص درس «غیرت ملی» امام نیز تأکید کرد: خیلی‌ها بودند که سخن از ملی‌گرایی مطرح می‌کردند اما در مقام عمل، سخن و اقدامی نداشتند. ولی امام در عین حال که با شاه مملکت شدیدا مخالف بود، حاضر نبود رئیس این مملکت در مقابل دیگران احساس حقارت کند و بارها فریاد کشید که ما اجازه نمی‌دهیم یک گروهبان آمریکایی به ارتشبد ایرانی ما دستور بدهد؛ و حقیقتا «هویت ملی» ما زیر سؤال برود.
 
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته برجسته دیگری که در کارنامه درخشان امام خمینی(س) بود و امروز هم به برکت وجود رهبر معظم انقلاب ادامه دارد و بر آن پا می‌فشارد و خبرگان و ملت ایران این رهنمود امام و رهبر عزیز انقلاب را همواره دنبال می‌کنند، استقلال کشور از نفوذ، دخالت و دستور گرفتن از بیگانگان است. استقلال صرفا به معنای این نیست که دشمن با نیروهای نظامی استقلال یک کشور را به خطر بیاندازد. بلکه گاهی از اوقات افکار آلوده در یک جامعه می‌تواند استقلال یک کشور را به خطر بیاندازد.
 
وی با اشاره به اینکه ما از امام درس اخلاص فراگرفتیم، گفت: رهبر معظم انقلاب این جمله زیبا را فرمودند که حضرت امام مصداق بارز و تجسم‌بخش «ایاک نستعین» بود؛ یعنی کسی که خود را به اقیانوس ژرفای خداباوری متصل می‌کند؛ این انسان هیچ ترس و واهمه‌ای به دل راه نمی‌دهد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام تا آخرین لحظات زندگی در اوج بندگی بود، اظهار داشت: چه شخصیت سیاسی را در عامل اینگونه سراغ داریم؟! وقتی بعضی از سیاستمداران وارد عرصه مبارزه می‌شوند، دیگر چیزی به عنوان «عبادت» در قاموس زندگی آنها راه ندارد. اما ماه رمضان امام را بارها نظاره‌گر بوده‌ایم. ملاقات‌های رسمی امام در ماه رمضان تعطیل می‌شد؛ در حال و هوای خودشان بودند تا برای اداره این کشور و الهام بخشیدن به این ملت ذخیره‌ای بردارند.
 
وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم امام «وظیفه‌گرایی و نه نتیجه‌گیری» بود. من موقعی که به جملات زیبای سیدالشهدا(ع) نگاه می‌کنم می‌بینم امام از جدّ بزرگوارشان این را به خوبی آموخته‌اند و در زندگی سیاسی، اجتماعی و فردی تجربه کرده‌اند. مسأله وظیفه‌گرایی و تکلیف‌گرایی غیر از مسأله نتیجه‌گیری است.
 
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: البته دوست دارند و قطعا می‌خواهند که این تکلیف‌گرایی به نتیجه برسد؛ کما اینکه این انقلاب به نتیجه رسید و پیروز شد. اما هرگاه به امام می‌گفتند دشمن تا دندان مسلح است و همه امکانات قدرت‌های بزرگ در اختیار دشمن است، یک  جمله پاسخ قاطع امام بود؛ آن جمله این بود که ما وظیفه داریم بر اساس تکلیف مان عمل کنیم.
 
وی افزود: امروز ما شاهدیم کسی که راه امام را ادامه می‌دهد و سکاندار کشتی انقلاب است، بر اساس تکلیف‌مداری و وظیفه‌مداری با دنیا سخن می‌گوید. آن روز امام به تمام ابرقدرت‌ها این گونه سخن گفتند که اگر در مقابل دین ما بایستید، در مقابل دنیای شما خواهیم ایستاد؛ و با تمام وجود آماده‌ایم در این مسیر پافشاری کنیم؛ یا همه به آزادی می‌رسیم و یا به چیزی بزرگتر به عنوان شهادت. این سخن به عنوان آینه و تابلوی راه ما است و ان شاء الله ما این راه را با دعای خیر امام ادامه خواهیم داد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان خطاب به امام تأکید کرد: مطمئن باش در طول 36 سالی که در میان ما نیستید، اما در قلب‌های ما حضور دارید و در جای جای زندگی نام و خاطرات شما برای ما همیشه تداعی می‌کند. ما را دعا کنید و ما هم دعا می‌کنیم برای اینکه دعاهای شما به هدف استجابت برسد و این ملت به مقصد و مقصود برسد.
 
میثم صدیقیان
ارسال نظرات