۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۵۳۱۳۶
معاون راهبری بنیاد هدایت:

مسئولیت پذیری اجتماعی موجب تقوا و ایمان جمعی می‌شود

مسئولیت پذیری اجتماعی موجب تقوا و ایمان جمعی می‌شود
معاون راهبری بنیاد هدایت گفت: اثری که در مسؤولیت پذیری اجتماعی وجود دارد، تقوا و ایمان جمعی است که این رحمت و توسعه الهی را شامل حال جامعه خواهد کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امید محلاتی در رویداد توانمندسازی شهید محمد اصلانی که برای کنش‌گران مسجدی استام قم به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: دین، اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) آمده‌اند تا به انسان مسؤولیت پذیری فردی و اجتماعی را آموزش بدهند.
 
معاون راهبردی بنیاد هدایت در ارتباط با چگونگی مسئولیت فردی و اجتماعی عنوان کرد: نباید نسبت به مسؤولیت پذیری فردی «خود» و اجتماعی «جامعه» بی‌خیال و بی‌تفاوت باشیم بلکه باید احساس دغدغه‌مندی بسیاری نسبت به این موضوع داشته باشیم.
 
وی عنوان کرد: مسؤولیت پذیری فردی در ضمن انجام واجبات و احکام الهی، اخلاق و آداب نیز است که هر انسانی موظف به انجام و رعایت آن است.
 
حجت‌الاسلام محلاتی به رابطه خدا و انسان اشاره کرد و گفت: وقتی رابطه ما با خدا و جهان هستی بی‌نقص شد، می‌توانیم مسؤولیت پذیری فردی و اجتماعی را در زمینه قاموس اندیشه توحیدی قرار دهیم.
 
معاون راهبری بنیاد هدایت ادامه داد: نتیجه مسؤولیت پذیری فردی تقوای فردی است که با رعایت نمودن واجبات، احکام الهی، اخلاق و آداب نیکو می‌توان به آن دست یافت و تقوا را در خود زنده کرد.
 
وی تصریح کرد: خروجی تقوای فردی را می‌توانیم در مواقعی که ما در خطر افتادیم پیدا کنیم، عمده مشکل ما این است که خدا را نمی‌شناسیم و گناه می‌کنیم ولیکن با شناختن خدا دیگر سمت گناه نخواهیم رفت.
 
معاون راهبردی بنیاد هدایت اظهار کرد: مسؤولیت پذیری اجتماعی ماورای انجام وظیفه خود نسبت به حال جامعه است؛ مانند امر به معروف و نهی از منکر یعنی کار خوب را برای خود و مخصوصاً جامعه طلب می‌کنم.
 
حجت‌الاسلام محلاتی خاطرنشان کرد: وقتی به درک کاری برسیم که برای خود و جامعه نتیجه‌ خوبی به همراه دارد و مردم را نیز به درک آن دعوت کنیم، یعنی به مسئولیت پذیری اجتماعی رسیده‌ایم.
 
وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکری که از سر عقده گشایی و مجازات باشد، اشتباه است.
 
معاون راهبری بنیاد هدایت تصریح‌ کرد: اثری که در مسؤولیت پذیری اجتماعی وجود دارد، تقوا و ایمان جمعی است که این رحمت و توسعه الهی را شامل حال جامعه خواهد کرد.
 
وی عنوان کرد: اگر آیات الهی را بخوانیم، خواهیم دید که بسیاری از آیات به مسؤولیت پذیری اجتماعی اشاره می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت کارهای اجتماعی و تشکیلاتی است.
 
حجت‌الاسلام محلاتی در پایان گفت: ما نسبت به حال افراد جامعه موظفیم و نسبت به حال جامعه مسئولیت خطیری داریم که باید در این خصوص نیازهای جامعه را برای مردم فراهم کنیم.
ارسال نظرات