۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۵۳۱۹۷
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند

مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند
چگنی نژاد با بیان اینکه مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند، گفت: امنیت و سربلندی امروز را مدیون ایثار شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد چگنی نژاد در دیدار با خانواده معظم شهید داوود عبدالهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهید عبدالهی، امنیت و آرامش امروز کشور را دستاورد خون پاک شهیدان عنوان کرد و گفت: مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند.

وی افزود: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت‌های خوب و مستمری در طول سال برای تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عزت، امنیت و سربلندی امروز کشورمان را مدیون ایثار شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا صورت گرفته است.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین فعالیت های فرهنگی است که می تواند بستر ارتقاء فرهنگ جوامع به خصوص جامعه انسانی را فراهم کند. 

همسر شهید داوود عبدالهی هم در این دیدار با اشاره به رشادت های شهید عبدالهی در دفاع از انقلاب اسلامی و امنیت و آرامش مردم، گفت: حفظ و نگهداری دستاوردهای خون پاک شهیدان امروز تکلیف آحاد مختلف مردم است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاه از مقام خانواده معظم شهید داوود عبدالهی تجلیل شد.

سرهنگ دوم داوود عبداللهی، فرمانده یگان امداد مریوان بود، در روزهایی که مردانِ ایران درگیر خواباندن شعله اغتشاشات بودند، رفته بود تا حمله آشوبگران را کمی آرام کند که با ضرب گلوله فردی ناشناس، مجروح شد و نهم مهرماه سال ۱۴۰۱ بود، شدت جراحات وارد شده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات