۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۵۳۲۵۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

بانوان طلبه از ظرفیت ماه رمضان برای هدایتگری جامعه دینی بهره برداری کنند

بانوان طلبه از ظرفیت ماه رمضان برای هدایتگری جامعه دینی بهره برداری کنند
حجت الاسلام والمسلمین فاضل تأکید کرد که طلاب خواهر از ظرفیت ماه رمضان برای هدایتگری جامعه دینی بهره برداری کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فاضل در آستانه ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه "روشنای رمضان" که به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل و معاونت فرهنگی تبلیغی مدیریت استان همدان برگزار شد، مطالبی درباره اهمیت تبلیغ داشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: ماه رمضان، ماه صیام و روزه داری ماه تقواپیشگی است و اگر چشم و گوش و دهان و اعضاء و جوارح از آلودگی و منهیات پوشیده شود به جایگاهی می رسیم که آن تقواست و اگر به متقین ملحق شدیم به پاداش الهی و روح و ریحان خداوند می رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: طلاب خواهر و برادر و بالاخص مبلغات با استفاده از ظرفیت عظیم این ماه برای هدایتگری جامعه دینی و ایمانی بهره برداری کنند و طبق روایتی از امام رضا(ع) از امام علی و امام علی " علیه السلام" از پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) ماه رمضان افضل ماه هاست ، ساعاتش بهترین ساعات و روزهایش بهترین روزهاست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: خیلی از مباحات برای ما عبادت محسوب می شود؛ همه ما در این ماه به تکریم دعوت شده ایم و دعا در این ماه به استجابت می رسد؛ شقی کسی است که  این ماه بگذرد و محرومیت نصیب او شود.

وی در خطاب به مبلغان خواهر افزود: در این ماه مبارک فرهنگ دینی و آموزه های قرآنی را برای جامعه دینی و ایمانی بازخوانی کنید؛ در محیط خانواده اعم از خردسالان، نوجوانان و جوانان، هم برای استفاده از این آموزه ها بکوشید؛ آشنایی با قرآن و محتوای آن در مورد کم و کیف نماز در این ماه اعم از جماعت، نافله و نیز نماز قضا غافل نشوید و برای احیای شب های قدر برنامه ریزی کنید تا بتوانید نهایت بهره برداری را داشته باشید و در این ماه کوله بار  خود را پر از توشه کرده از آن  برای یازده ماه آینده استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در بخش دیگری از بیانات خود خاطر نشان ساخت: نسبت به محیط پیرامونی خود توجه کنیم و با توجه به مسئله محیط زیست و بحران آب و آلودگی هوا، از آلوده کردن آب و قطع درختان و آتش زدن درختان پرهیز کنیم و از تعدی کردن به موجودات زنده بپرهیزیم. 

وی در پایان ابراز کرد: اجلال و نکوداشت قرآن بایستی سرلوحه همه مبلغین ومبلغات قرار بگیرد و وارد کردن قرآن در زندگی خانواده های امروز و آشنایی با پیام های قرآنی مورد اهمیت طلاب واقع شود.

ارسال نظرات