۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۵۳۲۸۸

تهران اسم رمز عملیات سینمایی موساد

تهران اسم رمز عملیات سینمایی موساد
با بررسی اجمالی متوجه می‌شویم که درسال‌های اخیرحجم تولیدات سینمایی موساد به‌شدت افزایش یافته ویک اسم یعنی «تهران» درعنوان این آثار بسیار تکرار می‌شود.

درحالی که با وجود مخالفت‌های جهانی با ادامه تجاوز نظامی به غزه، اسرائیل تهاجم به مردم این منطقه را قطع نکرده، این کشور اشغالگر در جبهه دیگری علیه ایران می‌جنگد. این جبهه فرهنگی و هنری که البته از سال‌ها قبل علیه ایران گشوده شده، در اقدامی جدید در تدارک تولید فیلمی ضدایرانی به نام «هتل تهران» است.

این اکشن با حال‌و‌هوایی دلهره‌آور قصد داردشکست‌های اداره اطلاعات اسرائیل، موساد علیه اقدامات ضدایرانی‌اش درعالم واقعیت را به‌عنوان پیروزی برای این کشور معرفی کند. کلید فیلمبرداریهتل تهران درحالی درماه می (اردیبهشت) زده‌می‌شودکه کارگردانش، گای موشه چهارمین ساخته سینمایی‌اش را جلوی دوربین می‌برد ودر خارج از این کشور هیچ شهرتی ندارد و کمتر دوستدار صنعت سینما او را می‌شناسد و حتی نامش را شنیده است.

جاسوس سیا فیلمنامه‌نویس شد

فیلمنامه «هتل تهران» را موشه با کمک بازل باسی و براساس طرحی ازاو نوشته است. باسی در حالی ادعای فیلمنامه‌نویس‌بودن دارد که قبل از این یکی از افسران عملیات ویژه سازمان سیا، اداره جاسوسی آمریکا بوده وهمین نکته، باعث شده تا به قول معروف دم خروس بیرون بزند و مشخص شود پشت پرده تولید هتل تهران پول‌های دو سازمان سیا و موساد نهفته است. در ظاهر امر چهار شرکت مستقل فیلم‌سازی در تولید فیلم مشارکت دارند که از ناشناس‌ترین شرکت‌های بین‌المللی فیلم‌سازی هستند. حضور این سرمایه‌گذاران مجهول‌الهویه و بازل باسی در روند تولید هتل تهران، این گمانه‌زنی بسیار نزدیک به واقعیت را در بین اهل فن دامن زده که ساخت فیلم به دستور موساد و با چراغ سبز او پی گرفته خواهد شد.

شکست‌خوردگان دور هم جمع شده‌اند

نکته جالب دیگر درباره هتل تهران این است که برخلاف بسیاری ازاکشن‌های دلهره‌آور سینماکه ستارگانی مشهور را درنقش اصلی خود دارد، نقش محوری این فیلم را زاخاری لوی بازی می‌کند که جزو بازیگران درجه‌چندم سینما محسوب می‌شود. مشخص است سازندگان فیلم حتی نتوانسته‌اند نظر یک بازیگر معروف رابرای حضور دراکشن ضدایرانی خود جلب کنند. لوی که در کارنامه‌اش فیلم شکست‌خورده اکشن و ابرقهرمانانه «شزم!» را دارد، درهتل تهران درنقش کاراکتری به نام «تاکر» ظاهر می‌شود. تاکر قبل از این مامور عملیات ویژه سازمان سیا بوده و حالا باید گروهی از ماموران این سازمان را در عملیاتی در قلب شهر تهران رهبری و هدایت کند. این عملیات قرار است انجام چند کار تخریبی علیه مواضعی در تهران باشد.

سکوت معنادار در تولید فیلم

درشرایطی که موشه ازهمکاری‌اش با زاخاری لوی ابراز خشنودی کرده وگفته بی‌صبرانه درانتظار شروع کار فیلمبرداری هتل تهران است، تحلیلگران منطقه‌ای نسبت به موفقیت سازندگان فیلم ابرازتردید جدی کرده‌اند وعقیده دارند این فیلم احتمالا فقط می‌تواند موردپسند نیرو‌های افراطی وجنگ‌طلب درداخل اسرائیل قرارگیردوخارج ازاین مکان، تماشاگری برای خود نخواهد داشت. ناظران به این موضوع جالب توجه استناد می‌کنندکه خبر تولیدهتل تهران به‌جزدرج درچند سایت ونشریه ناشناخته سینمایی، حتی نمودی در نشریات معتبری، چون ورایتی، اسکرین‌دیلی وهالیوودریپورترنداشته واین نکته نشان می‌دهدکه این فیلم ازارزش واعتباری برخوردار نیست. هرچند برخی نیز عقیده دارند به‌خاطر محتوای فیلم، سایت‌های حامی صهیونیسم تلاش می‌کنند این فیلم درسکوت خبری ساخته شود.

تهران واژه تکراری در تولیدات موساد.

اما بابررسی اجمالی متوجه می‌شویم که درسال‌های اخیرحجم تولیدات سینمایی موساد به‌شدت افزایش یافته ویک اسم یعنی «تهران» درعنوان این آثار بسیارتکرارمی‌شود. باتوجه به گسترش پلتفرم‌های نمایش فیلم که به‌راحتی دردسترس عموم مردم است، سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی برنامه مفصلی برای توجیه شکست‌های خوددرمیدان مبارزه بانیرو‌های مقاومت به‌ویژه ایران رادر تولیداتش دنبال می‌کند و تلاش دارد با نشان دادن جعلیات از ایران به‌عنوان کشوری جنگ‌طلب در افکارعمومی جهان تاثیر بگذارد. پس ازساخت سریال «تهران» توسط دانیل سیرکین که سال۲۰۲۰ توسط اپل تی‌وی پخش جهانی شد وفیلم «لولیتاخوانی در تهران» به کارگردانی اران ریکلیس که سال۲۰۲۳ساخته شدوهنوز اکران نشده است؛ فیلم «هتل تهران» سومین فیلمی است که مشخصا باعنوان پایتخت ایران اسلامی ساخته می‌شودتااین عنوان درگوش علاقه‌مندان سینما تکرار‌شودتاموسادبه اهداف ضدفرهنگی خود برسد.

جعلیات؛ پشت عنوان تهران

اما اگرنگاهی به موضوعات فیلم‌هایی که باعنوان تهران توسط موساد تهیه می‌شود، بیندازیم با دو موضوع کلی روبه‌رو هستیم که موساد تلاش دارد باعنوان «تهران» آن را درذهن مردم جهان نهادینه کند. اولین موضوع ازمنظر موسادایجاد حاشیه برای دستیابی صلح‌آمیز ایران به انرژی هسته‌ای است. ایران که برای دستیابی به حق قانونی خود طی دودهه اخیر تحت شدیدترین تحریم‌هاست و ملت ایران با مقاومت خود رشته‌های تحریم جهانی را پنبه کرده‌اند، باعث شده تاسازمان جاسوسی آمریکا ــ سیا ــ وسازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی ــ موساد ــ مستقیما با تولیدات سینمایی با این سوژه برای تاثیرگذاری بر افکار‌عمومی دست به‌کار شوند. به‌جز فیلم «هتل تهران» که ازاردیبهشت سال آینده با موضوع ماموریت رژیم‌صهیونیستی برای خرابکاری درروند دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای ساخته خواهد شد، پیش از این مجموعه تلویزیونی «تهران» نیز برهمین موضوع متمرکز بود. دراین مجموعه تلویزیونی که در ژانر ماجراجویی، درام و جاسوسی توسط رژیم صهیونیستی وبا تهیه‌کنندگی موشه زوندر وعمری شنهرساخته شد، داستان تامار رابینان، افسر اطلاعاتی اسرائیل که دریگان ۸۲۰۰آمان موسادخدمت می‌کند، روایت می‌شودکه برای غیرفعال ساختن یک رآکتور هسته‌ای در ایران ماموریت دارد. درحقیقت اوبه شکل دقیق، مأموریت خنثی‌سازی پدافندهوایی جمهوری اسلامی ایران را دارد تا پهپاد‌های اسرائیلی بتوانند یک رآکتورهسته‌ای را درایران بمباران کنند ومانع ازدستیابی ایران به بمب اتمی شوند.

ترویج دیدگاه غیرواقعی ستیزه‌جویی درباره زنان

دومین موضوعی که سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی درسال‌های اخیر روی آن تکیه کرده موضوع حقوق زنان است. این رژیم که در کانون توجه اطلاعاتی خود تلاش دارد تا با سوء‌استفاده اززنان بتواند در ایران عملیات‌های روانی رقم بزند و سال گذشته نیز شاهد ردپای این سازمان جاسوسی درناآرامی‌ها بودیم، حالا جهت جلب‌نظر جامعه جهانی برای جعل پایمال‌شدن حقوق زنان در ایران تلاش می‌کند تا با آثار سینمایی فضایی غیرواقعی را درتولیداتش دنبال کند. به‌طورمثال فیلم «لولیتاخوانی درتهران» بر همین اساس ساخته شده است. این فیلم که توسط شرکت وست‌اندبه‌صورت مشترک توسط اسرائیل و ایتالیا ساخته شده ودر بازار جشنواره فیلم کن هم عرضه گردید وهنوزبه اکران عمومی درنیامده اقتباسی ازرمانی به همین نام وروایتگر خاطرات آذرنفیسی از روز‌های انقلاب فرهنگی درایران واخراج استادان زن ازدانشگاه‌ها درسال‌های نخست پس ازانقلاب۱۳۵۷است. درحقیقت لولیتاخوانی درتهران، در شکل ظاهری درباره ادبیات وداستان‌های معروف جهان است، اما نفیسی درکتاب خود به روایت‌های برساخته با محور سرکوب، زندانی وزندان‌بانی سخن می‌پردازد. اوبا ارجاع داستان‌های هزارویک‌شب، لولیتا و... تلاش کرده تازنان ایرانی را به‌نوعی شبیه لولیتا که اسیردست مردان است نشان دهد. یاباارجاع به کتاب «گتسبی بزرگ» ازآرزو‌های جوانانی‌می‌گویدکه بعدازپیروزی انقلاب اسلامی وروی کارآمدن به قول اومتحجرین، بربادرفتند یادرفصل جیمزبراساس نام هنری جیمزدوران جنگ‌تحمیلی راتحریف می‌کند. 

به‌هوش باشیم

با توجه به موارد یادشده، باید متوجه باشیم که جنگ ترکیبی سختی از سوی سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل آغاز شده و آن‌ها تلاش دارند با توجه به تاثیرگذاری فرهنگی تولیدات سینمایی وتلویزیونی جعلیات راجای واقعیت در ذهن عموم مردم بگنجانند. از همین روباید رسانه‌های مختلف کشورعلاوه برروشنگری ورصد چنین تهاجم‌های فرهنگی تلاش کنند تااین آثار درکمترین برخورد با مخاطب قرار بگیرد. متاسفانه درسال‌های گذشته شاهد بودیم که برخی ازپلتفرم‌های نمایش داخلی بدون توجه به جنگ ترکیبی که ازسوی آمریکا واسرائیل رقم زده شده بسیاری ازآثارهم‌راستا با جریان ضدفرهنگی موساد را برای مخاطبان داخلی به نمایش گذاشته‌اند. درحقیقت رفتاری که این پلتفرم‌های داخلی انجام می‌دهندبا پخش تاکتیکی و رویکرد فیلم و سریال‌های ضد ایرانی و اسلامی و مروج اندیشه صهیونیست همسوست. برهمین اساس لازم است اخباراین سریال‌ها وفیلم‌ها رصد شود تاچنین آثاری سر ازسکو‌های نمایش فیلم داخلی در نیاورد تافضایی سالم وایمن برای خانواده‌ها درپلتفرم‌ها وجود داشته باشد. نمایش فیلم‌هایی همچون داستان‌های غیرمنتظره، پسر شائول، پیانیست، زندگی زیباست، مقاومت، فهرست شیندلر، منطقه بی‌طرف، سرزمین بی‌صاحب، لیست سیاه و... که درحقیقت به‌دنبال تطهیرچهره صهیونیسم وتوجیه اشغالگری آنهاست این روزهابه‌راحتی در پلتفرم‌های نمایش فیلم در دسترس است و همین مسأله موضوع نظارت جدی بر سکو‌های نمایش فیلم را بیش از پیش جدی کرده است.

ارسال نظرات