۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۵۳۳۰۵
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» با همکاری ۷۰۰۰ نفر از مربیان و مروجان قرآنی در قم

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» با همکاری ۷۰۰۰ نفر از مربیان و مروجان قرآنی در قم
حجت‌الاسلام ابوالقاسمی از اجرای طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» هم زمان با ماه مبارک رمضان با همکاری ۷۰۰۰ نفر از مربیان و مروجان قرآنی در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اجرای طرح «مسطورا» در ایام ماه مبارک رمضان در استان قم بیان داشت: شروع این طرح از ماه مبارک رمضان کلید خورده و به مدت سه سال اجرایی خواهد شد تا مردم استان قم با اهداف طرح «زندگی با آیه ها» آشنا شوند.

وی افزود: در این طرح تعداد 7000 نفر از مربیان و مروجان قرآنی استان قم، محتوای این طرح را به صورت ویژه به مردم قم ارائه داده و همیاری خواهند کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم بیان داشت: طرح زندگی (مسطورا) اقدامی برای هم افزایی و ایجاد جریان عمومی بر پایه قرآن و شکل گیری گفتمان غالب قرآنی است که کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی پشتوانه کار این طرح قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی بیان داشت: تعداد۱۵۰ آیه در نظر گرفته شده برای این طرح از بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین آیات قرآن است که مردم ‌می‌توانند به آنها توجه کنند و قرار است در سال اول با اجرای طرح مسطورا، با ۳۰ آیه این حرکت شروع شود و در طول سه سال هدف‌های طرح پیگیری گردد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم گفتمان سازی آیات قرآن کریم تاکید دارند؛ به همین خاطر سازمان تبلیغات اسلامی از ۶ ماه گذشته تاکنون با مشورت و هم اندیشی با اندیشمندان و کارشناسان به این نتیجه رسید که در حرکت ابتدایی، طی سه ساله ۱۵۰ آیه محوری گفتمان قرآنی را در بین مردم انتشار و ترویج کند تا گامی در این راستا برداشته شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از طرح مسطورا بیان داشت: تبلیغات محیطی طرح مسطورا در ۱۸ نقطه شهری قم توسط شهرداری انجام می‌شود و با هماهنگی راهداری در مبادی ورودی قم شاهد انجام تبلیغات محیطی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در طرح مسطورا، هر استانی برای خود سرشماره جداگانه‌ای دارد که شماره استان قم در این طرح رقم ۳۰۰۰۱۵۸۸ می باشد و مردم قم برای شرکت در این طرح می بایست عدد 5 را به این شماره ارسال کنند تا ضمن شرکت در پویش، در مسابقات نیز از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: پشتیبان محتوایی این طرح، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رهبر معظم انقلاب اسلامی است که رهبر انقلاب در این کتاب از جزءهای قرآن، آیات را استخراج کرده اند و کتابچه ای به همین منظور با نام مسطورا چاپ و منتشر شده است که پاسخگوی بسیاری از نیازها خواهد بود.

وی افزود: این کتاب با تلاش حجج اسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی و رنجبر تدوین شده که در آن، آیات قرآن کریم ذکر و ترجمه تدبری همراه با مثال درآن آورده شده و بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، تبیین و نگارش شده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح، میان برخی از نهادهای کشور، تفاهم‌نامه هایی انعقاد شده است و ماه رمضان تنها زمان شروع این طرح بوده و ان شاءالله این ماه مبارک، شروع خوبی برای گسترش این طرح خواهد شد.

وی افزود: همه محتوای این کتاب به صورت رایگان در سایت مسطورا در اختیار همه مردم و نهادها قرار داده شده تا همه بتوانند از تمامی محتواها استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم بیان داشت: در این طرح قرار است تا گفتمان اسلامی در طول سه سال در میان مردم ترویج و منتقل شود و این طرح دنبال این است که همه ظرفیت‌های های ملی و استانی را پای کار آورد.

ارسال نظرات