۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۷۵۳۳۹۲
مدیر مرکز کلام و ادیان موسسه خاتم:

کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» ثمره ۱۵ سال تجربه مواجهه نویسنده با دگراندیشان است

کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» ثمره ۱۵ سال تجربه مواجهه نویسنده با دگراندیشان است
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» مبتنی بر آیات قرآن کریم و منابع دینی نگاشته شده و ثمره ۱۵ سال چکیده و تجربه نویسنده کتاب در مناظره و گفت وگو با دگراندیشان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدکاشانی مدیر مرکز کلام و ادیان موسسه خاتم در مراسم رونمایی از کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» که بعد از ظهر امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به این که باید حق و باطل از همدیگر شناخته شود اظهار داشت: تلاش ما مسلمانان همیشه این است که نسبت به حق و باطل شناخت کافی داشته و حق را از باطل تمییز دهیم؛ اما اطلاعات ما نسبت به روش و مهارت های برخورد با اهل باطل و مخالفان کافی نیست.

وی افزود: در متون دینی مسلمانان تاکیدات فراوانی درباره روش برخورد با مخالفان وجود دارد و هرچند روش های مختلفی در اذهان برخی از افراد در این زمینه وجود دارد؛ اما بهترین روش، همان روش مواجهه امام حسن مجتبی علیه السلام با مرد شامی و روش های دیگر ائمه معصومان علیهم السلام است که در تاریخ به کرار ذکر شده است. 

مدیر مرکز کلام و ادیان موسسه خاتم در ادامه خاطرنشان کرد: در سیره اهل بیت علیهم السلام می بینیم که بسیاری از کسانی که به اسلام گرویده اند؛ از کسانی بودند که ابتدا مخالف معصومان علیهم السلام بودند؛ اما با اتخاذ روش مناسب در برخوردهای حضرات معصومین علیهم السلام، دیدگاه آنان تغییر پیدا کرده و نگاه آنان به اسلام و مسلمانان دگرگون شد.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به رونمایی از کتاب درسنامه «اصول و روش مواجهه با مخالفان» ابراز کرد: این اثر ثمره و چکیده ۱۵ سال تجربه کار و گفت وگو با کسانی که دگراندیش هستند، می باشد که با تلاش نویسنده محترم آن تدوین شده است.

وی افزود: نگاه و دقت نویسنده در این اثر این بوده است که مبتنی بر آیات قرآن کریم و منابع دینی باشد و صرفا تکیه بر تجربه نگاری های محض نباشد.

مدیر مرکز کلام و ادیان موسسه خاتم بیان داشت: این اثر ابتدا تالیف و مورد بازخوردگیری شده و نتیجه این بازخوردها در خروجی کتاب اعمال شده است که این نیز یکی از امتیازات این اثر می باشد.

حجت الاسلام کاشانی در پایان تاکید کرد: قطعا برخورد خوب با مخالفان، نتایج و ثمرات خوبی را نتیجه خواهد داد و رفتاری قابل قبول و مورد پسند است که منطبق با سیره اهل بیت علیهم السلام و مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی باشد و باید به این مسئله توجه ویژه ای شود.

ارسال نظرات