۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۷۵۳۴۲۰
آیت‌الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

آیت‌الله جنتی شخصیتی بصیر و نافع برای نظام اسلامی است

آیت‌الله جنتی شخصیتی بصیر و نافع برای نظام اسلامی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله جنتی چه در قبل از انقلاب اسلامی و چه در بعد از پیروزی آن، خدمات بسیاری به نظام اسلامی کرده است، ایشان را شخصیتی بصیر و بسیار نافع برای نظام اسلامی عنوان کرد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور هشت ساله آیت الله جنتی در راس مجلس خبرگان رهبری و مجاهدت های خالصانه او در خدمت به انقلاب اسلامی و آرمان های امام و رهبری، آیت الله جنتی را یکی از وجودهای بسیار نافع در ابعاد مختلف برای ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: آیت الله جنتی خدمات بسیاری برای نظام اسلامی کرد؛ او در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرد طرفدار امام راحل از جمله افرادی بود که توسط رژیم شاهنشاهی دستگیر و به مدت سه سال به اسدآباد همدان تبعید شد.

وی افزود: آیت الله جنتی شخصیتی است که در بعد از انقلاب اسلامی نیز خدمات بسیاری را در مسئولیت های گوناگون به نظام اسلامی انجام داده و منشأ خیر فراوانی بود که شرح حال ایشان نیاز به فرصت های بسیاری است و باید قدر چنین شخصیت هایی دانسته شده و برای عموم افراد جامعه معرفی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و یکی از فقهای شورای نگهبان هستند و فقهای شورای نگهبان باید به قدری از لحاظ علمی و از نظر فقاهت در درجه بالایی باشند که هر حکمی که مجلس شورای اسلامی تصویب می کند، مطابق شرع مقدس یا مخالف بودن آن را اعضای این شورا تشخیص دهند.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان باید در تشخیص مسائل، تسلط اجتهادی کاملی بر احکام اسلامی داشته باشند تا تطابق قوانین با شرع را تشخیص دهند و این مرحله ای است که نیاز به علمیت بالا و اجتهاد دارد که الحمدالله آیت الله جنتی سالیان بسیاری است که در این صحنه حضور داشته و خدمات بسیاری انجام دادند.

آیت الله موسوی اصفهانی اداره مجلس خبرگان رهبری را از جمله امتیازهای آیت الله جنتی عنوان و خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری مهمترین نهاد در جمهوری اسلامی برای انتخاب رهبر و مراقبت از رهبری است و اعضای آن در جلسات خود، نسبت به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی داشته و پیگیری می کنند و در مدت دبیری آیت الله جنتی، این مسائل نیز به خوبی انجام می شد.

وی افزود: یکی از مسئولیت های آیت الله جنتی، امامت جمعه استان تهران بود که سالیان سال، از وجود آیت الله جنتی استفاده شد و ایشان در بصیرت افزایی بسیار وجود نافعی بوده و خدمات بسیاری انجام دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله جنتی از لحاظ زندگی نیز زندگی بسیار زاهدانه ای داشته و دارد اظهار داشت: زندگی و زیست آیت الله جنتی، شبیه زندگی امام راحل است و از خداوند متعال طول عمر وی و همه خدمتگزاران به نظام اسلامی را خواستاریم و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش وجود چنین شخصیت هایی را قدر دانسته و شکرگزار نعمت های الهی باشیم.

ارسال نظرات