۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۵۳۴۵۰
گزارشی از نشست ارائه و ارزیابی اولین پیشنهاد هسته‌های حل مسأله؛

استفاده از تراث دینی در طراحی الگوی مطلوب توزیع درآمد

استفاده از تراث دینی در طراحی الگوی مطلوب توزیع درآمد
به همت بنیاد شیخ انصاری، نشست ارائه و ارزیابی اولین پیشنهاده‌ی هسته‌های حل مسئله با موضوع عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه حجت‌الاسلام کمیل قنبرزاده برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت بنیاد شیخ انصاری، نشست ارائه و ارزیابی اولین پیشنهادهای هسته‌های حل مسئله با موضوع «عملیاتی‌سازی مدل مطلوب توزیع درآمد در شرکت‌های دانش‌بنیان» با ارائه حجت‌الاسلام کمیل قنبرزاده برگزار شد.
 
در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام قنبرزاده در رابطه ‌با کیفیت مواجهه با مشکل بیان داشت: جوانان متدیّن در شرکت‌های دانش‌بنیان، به دنبال مدلی مطلوب جهت توزیع درآمد در میان خودشان بودند به‌گونه‌ای که این مدل منطبق بر موازین اسلامی باشد.
 
پس از بررسی مدل‌های مختلف به‌وسیله تیم پژوهشی ۹ نفره متشکل از اساتید و فضلای حوزوی که متخصص در عرصه اقتصاد نیز هستند، مدل اجاره‌ای کنار گذاشته شد و مدل مطلوب، مدل «مشارکت در مالکیت و مشارکت در محصول در بستر شبکه همکاری» دانسته شد. این مدل که مبتنی بر اصول نظام اقتصادی اسلام است، در مقام اجرا با سؤالاتی جدید مواجه شد که پاسخ به هر یک نیازمند پیوست‌هایی فقهی است.
 
حجت‌الاسلام قنبرزاده در تشریح برنامه امسالِ هسته‌های حل مسئله در طرح شهید صدرِ بنیاد شیخ انصاری، گفت: در طرح امسال که به نحوی امتداد طرح سال گذشته محسوب می‌شود، می‌خواهیم به واکاوی مسائل جزئی مدل مطلوب توزیع درآمد در میدان عملیات بپردازیم و با استفاده از تراث فقهی، به پاسخ‌هایی شایسته در این عرصه دست یابیم.
 
وی در مورد ویژگی مهم تشکیل این هسته ابراز داشت: از ویژگی‌های مهم این هسته، ارتباط مستمر با بستر عملیات است به‌گونه‌ای که مدل‌های مطلوب به‌دست‌آمده، در ده‌ها شرکت دانش‌بنیان به اجرا در می‌آید.
 
در ادامه این نشست، اساتید حاضر در جلسه به بیان نقاط نظر خود پیرامون مدل ارائه شده پرداختند و همچنین کیفیت پیشبرد برنامه هسته حل مسئله با پیشنهاده‌ی مذکور و راهبری استاد قنبرزاده مورد گفتگو قرار گرفت.
 
میثم صدیقیان
ارسال نظرات