۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۵۳۵۳
آیت الله فاضل‌لنکرانی:

حجت الاسلام ‌والمسلمین فاکر از هوش فوق العاده‌ای برخوردار بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مؤثر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر در حوادث و اتفاقات قبل از انقلاب اسلامی گفت: این مرحوم از جمله روحانیونی بود که قبل از انقلاب اسلامی سهم موثری در پیشبرد اهداف نهضت امام داشت.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل ‌لنکرانی از اساتید حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگاران از نقش حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فاکر، روحانی مبارز در اتفاقات مختلف کشور به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: این عضو فقید جامعه مدرسین از شخصیت‌هایی بود که سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین فاکر به حوزه های علمیه و همچنین خانواده آن مرحوم گفت: بنده از شنیدن خبر رحلت این عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری متاثر شدم و معتقدم درگذشت وی مصیبتی بزرگ برای حوزه علمیه قم است.

وی با اشاره به نقش مؤثر این عالم در حوادث و اتفاقات قبل از انقلاب اسلامی تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم فاکر از روحانیونی بود که قبل از انقلاب اسلامی سهم موثری در پیشبرد اهداف نهضت امام داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این عالم ربانی نسبت به مسائل سیاسی و انقلابی از هوش فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و جامعیت خاصی در وجودش مشاهده می‌کردیم و این مسئله برای دیگران نیز قابل مشاهده بود. 

وی با اشاره به ویژگی های علمی و حوزوی این عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ایشان از لحاظ معلومات حوزوی در سطح خوبی قرارداشت و از نظر علمی نیز خدمات بسیار خوبی در جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم انجام داده است و امیدواریم خداوند برای آن مرحوم علو درجات در نظر گیرد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین مرحوم فاکر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله شخصیت‌های برجسته و با نفوذ بود و حرکات و اقداماتی که در چند دهه اخیر در این نهاد مهم و برجسته حوزوی شکل گرفته است معلول پیشنهادهای آن مرحوم بود.

وی با اشاره به تلاش‌های مرحوم فاکر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وی در انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز خدمات و تلاش های فراوانی کرد و بسیاری از کتبی که در دسترس فضلا نبود را با تلاش‌های زیاد احیا کرد.

گفتنی است؛ مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم فاکر عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه با حضور گسترده شخصیت‌های کشوری و حوزوی در قم برگزار و سپس پیکر این عالم برای خاکسپاری و تدفین به مشهد مقدس انتقال داده شد./924/پ202/ص

ارسال نظرات