۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۷۵۳۵۵۱
نماینده حماس:

تضمین‌های بین‌المللی برای توقف تجاوزات به غزه از شروط این جنبش است

تضمین‌های بین‌المللی برای توقف تجاوزات به غزه از شروط این جنبش است
نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد که این جنبش نمی‌تواند بدون ارائه تضمین‌های بین‌المللی و تعهد صریح به توقف تجاوز رژیم صهیونیستی، با هیچ توافقی موافقت کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان امروز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد که شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

نماینده حنبش حماس افزود: هر آنچه که دشمن در مورد سنگ اندازی جنبش حماس در مذاکرات منتشر کرده است، دروغ است زیرا حماس در خواسته‌های خود صریح است.

عبدالهادی اظهار داشت که جنبش حماس نمی‌تواند بدون ارائه تضمین‌های بین‌المللی و تعهد صریح به توقف تجاوز رژیم صهیونیستی، با هیچ توافقی موافقت کند.

شبکه خبری «الجزیره» نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشنهاد آتش بس را در سه مرحله ارائه کرده است که هر مرحله 42 روز به طول  خواهد انجامید.

شبکه مذکور افزود که حماس در ازای آزادی هر زندانی زن اسرائیلی، 50 زندانی فلسطینی را پیشنهاد داد که 30 نفر از آن‌ها در حال گذراندن حبس ابد خود در زندان‌های اسرائیل هستند.

خبرگزاری رویترز نیز امروز مدعی شد که جنبش مقاومت فلسطین (حماس) طرحی برای آتش‌بس به طرف‌های میانجی ارائه داده که شامل آزادسازی تمامی اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

این خبرگزاری ادعا کرده طرح آتش‌بس حماس را رویت کرده است. حماس پیشنهاد داده در نخستین مرحله زنان، کودکان، افراد مسن و اسرای بیمار اسرائیلی در ازای 700 تا 1000 اسیر فلسطینی آزاد شوند.100 نفر از اسرایی که حماس خواستار آزادی آن‌ها شده است، حکم حبس ابد گرفته‌اند.

در طرح حماس همچنین توافق آتش‌بس به اتمام جنگ منوط شده است. جنبش مقاومت فلسطین گفته که بعد از مرحله نخست آزادی اسرا بر سر تاریخ آتش‌بس دائمی و ضرب‌‌الاجل خروج اسرائیل از غزه توافق خواهد شد.

ارسال نظرات