۲۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۷۵۳۶۱
با حضور مراجع تقلید وعلما؛

بزرگداشت مرحوم آیت الله علی صافی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز در گذشت حضرت آیت الله علی صافی با حضور علما و مراجع تقلید در قم برگزار شد.
حضرت آيت الله علي صافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز درگذشت رحلت مرحوم حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی،‌عصر امروز با حضور علما و مراجع تقلید در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

این مراسم که با حضور حضرات آیات حسین نوری همدانی،‌ جعفر سبحانی،‌ شیخ لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و آیات مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، رضا استادی امام جمعه موقت قم،‌کریمی جهرمی و علوی بروجردی همراه بودیکی از فضلای حوزه علمیه قم به بیان ویژگی‌ها و شخصیت بارز حضرت آیت الله علی صافی پرداخت و ایشان را فردی بسیار متواضع و خداشناس یاد کرد.

حجت الاسلام اسدالله جوانمرد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این مرجع تقلید سالیان متمادی را به علم و زهد پرداخت و شاگردان بسیار متبحری در علم تربیت و به جامعه ارزانی کرد.

وی ادامه داد: وجود بزرگانی همچون حضرت آیت الله علی صافی برای جامعه اسلامی بسیار ارزشمند و گرانبهاست و باید جامعه امروزی قدردان چنین نعماتی باشد و به خوبی از آن ها قدردانی کند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت آیت‌الله شیخ علی صافی در بیان حق بسیار شجاع و هرگز از بیان حقایق و امر به معروف و نهی از منکر هراسی نداشت.

وی تاکید کرد: امروز بهترین سیره و روش برای مردم ما، امر به معروف عملی است و این روشی بود که این عالم مجاهد در عمل نشان داد و اگر ایشان به گلپایگان نرفته بود هم‌اینک از شخصیت‌های علمی و دینی جهان شناخته می‌شد./917/پ202/ص
ارسال نظرات