۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۵۳۷۵۶
رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت:

آمار سزارین در کشور باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد

آمار سزارین در کشور باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد
توصیه وزارت بهداشت به مادرانی که در هفته های پایانی بارداری هستند این است که در ایام تعطیلات عید از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.
به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، صابر جباری رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام شده آمار سزارین در ایران حدود ۵۶ درصد است که این عدد از آمار جهانی بالاتر است.

وی ادامه داد: یکی از علت های بالا بودن آمار سزارین مسئله فرهنگی است و مادران باردار تصور نادرستی دارند که سزارین کم خطر و بدون درد خواهد بود.

رئیس اداره جوانی جمعیت تاکید کرد: آمار سزارین در کشور باید بین ۲۰ تا ۳۰ درصد باشد که البته در کشورهایی مانند مصر ۷۰ درصد از زایمان ها به صورت سزارین است.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد: برای حفظ و ارتقای سلامتی مادران باردار موضوعات لازم به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است و تیم های مشخصی بر خدمات بلوک زایمان و مادران باردار در ایام تعطیلات عید نظارت خواهند داشت تا مادران دچار عوارض ناشی از بارداری نشوند.

وی بیان کرد: توصیه وزارت بهداشت به مادرانی که در هفته های پایانی بارداری هستند این است که در ایام تعطیلات عید از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.

رئیس اداره جوانی جمعیت اضافه کرد: مادران باردار در سفرهای ضروری خود نکات لازم در خصوص داشتن سرعت مطمئن را گوشزد کنند زیرا جان دو نفر یعنی مادر و نوزاد در خطر است.

ارسال نظرات