۲۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۷۵۴۱۲
مدیر حوزه علمیه خواهران رشت:

طلاب برای مقابله با عرفان‌های دروغین تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، با اشاره به گسترش شبهات و عقاید انحرافی در جامعه، وظیفه طلاب در پاسخ‌گویی به نیاز جامعه را مهم عنوان کرد.
خواهران طلبه
خانم فاطمه زاد ‌اکبری، مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به گسترش شبهات و عقاید انحرافی در جامعه، وظیفه طلاب در پاسخ‌گویی به نیاز جامعه در این خصوص را مهم ارزیابی کرد و گفت: رفع شبهات مطرح شده در جامعه نیازمند، اطلاعات گسترده طلاب است که این موضوع با مطالعه و تحقیق امکان پذیر است.

وی بر گسترش مطالعه و تحقیق‌ طلاب برای مبارزه با عقاید خرافی و مسائل غیر فرهنگی تأکید کرد و افزود:به سبب شبهات جدید در سطح جامعه و رشد مسایل فرهنگی، طلاب باید بر اساس این نیازمندی مطالعات گسترده‌تری داشته‌باشند.‌

زاد اکبری با اشاره به نیاز جدی سرمایه‌گذاری پیرامون مسائل فرهنگی و پیشبرد آن در جامعه اظهار داشت: طلبه نباید فعالیت‌‌های خود را محصور در دروس متدوال حوزوی کند؛ بلکه ضروری است به لحاظ شبهات جدید در سطح جامعه مطالعات گسترده‌تری داشته ‌تا پاسخ‌گوی نیازمندی‌های جامعه باشند.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت با اشاره به وجود برخی خرافات که در برخی مجالس زنانه از سوی افراد غیر حوزوی مطرح می‌شود، افزود: وجود این گونه عقاید خرافی که در برخی محافل مطرح می شد، ما را بر آن داشت، تا کلاس های مداحی، بیان احکام و فن موعظه را در این مدرسه علمیه برگزار کنیم. 

زاد ‌اکبری وظایف طلاب در روشنگری مسائل فرهنگی و دینی جامعه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز طلاب در مبارزه با خرده فرهنگ‌های غرب و عرفان‌های انحرافی بسیار سنگین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آشنایی طلاب با فن‌بیان، خطابه و چگونگی برگزاری کنفرانس‌‌ها را ضروری دانست و بیان داشت: در همین راستا کلاس‌های فوق‌برنامه آموزشی ادبیات فارسی در این مدرسه علمیه برگزار شده ‌است.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، با بیان این که این شهرستان از شهرهای پرجمعیت ‌کشور است؛ اما از فعالیت‌های فرهنگی محرومیت‌هایی دارد، گفت: امروز یکی از تلاش‌های مهم متولیان امور دینی و فرهنگی باید فراهم آوردن زمینه مناسب برای ترویج احکام دینی و ارزش های اسلامی باشد.

زاد اکبری فراهم‌سازی بستر فعالیت طلاب خواهر در جامعه و تبیین جایگاه ویژه طلاب در دانشگاه‌ها، مدارس، مؤسسات و سایر ارگان‌ها را مهم دانست و گفت: باید به گونه‌ای طلاب سازماندهی شوند که محدودیت پذیرش آنها در این نهادها به حد‌اقل برسد. 

وی با بیان این که طلبه‌های خواهر در این مدرسه استعدادهای ویژه و بالقوه‌یی دارند که باید این استعداها بروز یابد، افزود: در خصوص مسائل فرهنگی، اردوهای آموزشی، جلسات مشاوره و کارگاه‌های ویژه احکام بانوان و سایر موارد اجتماعی این مدرسه فعالیت‌های چشمگیر و مطلوبی داشته‌ است. /950/ت302/س
ارسال نظرات