۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۱۵۰

نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر

نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر
مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه میزبان شخصیت های کشوری و لشکری در دیدارهای نوروزی بودند و توصیه ها و نکات مهمی را در این دیدارها درباره مسائل وضعیت جهان اسلام، جامعه اسلامی و کشور و حوزه های علمیه مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دید و بازدیدهای نوروزی سنتی دیرینه در بین علما و اساتید حوزه بوده و در این دیدارهای صمیمی مسائل مختلف مربوط به جامعه اسلامی و حوزه های علمیه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، مراجع تقلید و علما در ایام تعطیلات نوروز 1403 میزبان شخصیت های مختلف بوده و سخنانی را در این دیدارها مطرح کردند. 

دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم با آیت الله مکارم

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

وی حفظ حجاب در جامعه اسلامی را امری واجب دانست و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود؛ چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می شود.

حضور آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله خاتمی در دفتر حضرت آیت الله سبحانی

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با حضور در دفتر حضرت آیت الله سبحانی به مناسبت نوروز، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی، از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه پس از حضور در دفتر حضرت آیت الله سبحانی در فضایی صمیمی با ایشان به دیدار و گفت وگو نشست و از رهنمودها و بیانات ایشان بهره برد.

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

دیدار حجج اسلام نبویان و روانبخش با آیت الله سبحانی
حضرت آیت الله سبحانی در توصیه هایی به حجت الاسلام نبویان و قاسم روانبخش، منتخبین تهران و قم گفت: بسیار وظیفه سنگینی را بر عهده گرفته اید، گاهی انسان نماینده فرد است، کار او آسانتر است ، ولی شما نماینده جمعیّت کــثیری هستید. تلاش کنید مشکلات ریشه ای برطرف شود. نظارتی بر دوائر دولتی داشته باشید، دستگاهها و دوائر دولتی هر چه میتوانند در رفع مشکلات مراجعین خود بیش از پیش کوشا باشند.
 
نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی همچنین با حضرت آیت الله سبحانی دیدار و گفت وگو داشت.
 
دیدار دو منتخب مردم قم با آیت الله شبیری زنجانی
 
نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر
حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز در ایام عید امسال بعد از افطار میزبان گروه های مختلف حوزوی، مردمی و شخصیت ها و مسؤولان بود.
 
آقایان روانبخش و منان رئیسی دو تن از منتخبان مردم قم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سال جدید را به محضر حضرت آیت الله شبیری زنجانی تبریک گفتند. این مرجع تقلید نیز ضمن تبریک متقابل موفقيت آن ها را به نمایندگی مردم تبریک گفتند و برای موفقیت آن ها در مجلس‌ شورای اسلامی و خدمت به‌ مردم قم‌  دعا کردند.
 
 
حضور نماینده آیت الله سیستانی در دفتر آیت الله کریمی جهرمی
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نیز در ایام  عید نوروز همچنین با حضور در دفتر آیت الله کریمی جهرمی با وی دیدار و گفت وگو کرد.
 
نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر
آیت الله کریمی جهرمی، با اشاره به اوضاع سخت معیشت مردم،از خدمات حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در خدمت به محرومین و حوزه های علمیه قدردانی کرده و برای موفقیت ایشان در ظل توجهات حضرت ولی عصر ارواحنافداه دعا کردند. 
 
وی همچنین از حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خواست تا سلام گرم ایشان را به محضر حضرت آیت الله سیستانی دامت برکاته ابلاغ کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی، همچون مرکز تخصصی قلب و‌ مراکز فرهنگی تحت نظر را ارائه داد.
 

دیدار نورزوی و رمضانی آیت الله مظاهری 

حضرت آیت الله مظاهری نیز در ایام عید نوروز در محل بیت خود در شهر اصفهان پذیرای گروه های مختلف و مسؤولان بود.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و معاونین وی با حضور در دفتر حضرت آيت‌الله مظاهری به مناسب ایام نوروز، با وی دیدار و گفتگو کردند.

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

همچنین نمایندگان منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دفتر این مرجع تقلید حضور پیدا کرده و ضمن تبریک ماه رمضان و ایام سال نو با وی به دیدار و گفتگو پرداختند. 

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

 

گعده ها و دیدارهای نوروزی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز علی رغم تعطیلی این نهاد برجسته حوزوی در ایام تعطیلات نوروزی، روزهای شلوغ و پرکاری را پشت سر گذاشت.
دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی با استاندار قم که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی – علیه السلام – انجام شد، با اشاره به حوادث و رویدادهای سال گذشته ابراز داشت: سال گذشته هم خاطرات شیرین و هم خاطرات تلخی داشت؛ اما هر جا که نیاز به حضور مردم بود، شاید حضور چشمگیر مردم بودیم. هم در عرصه‌های ملی و هم در عرصه‌های مذهبی.
 
وی ضمن یادآوری شعار سال جدید اظهار داشت: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری – مد ظله العالی – بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که  اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش بواسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.

دیدار شهردار قم با آیت الله حسینی بوشهری

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی با شهردار قم و معاونین وی، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر بواسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده است.
 
وی ادامه داد: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است که نتیجه همکاری شورای شهر، تدابیر شهردار محترم و سایر مسئولین بوده است. به طور کلی هر کجا وحدت بوده است، کارها به سرانجام رسیده‌اند؛ اما هر کجا اختلاف وجود داشته است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.
 
روزهای شلوغ مدیر حوزه
ایت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در ایام عید نوروز روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت و میزبان مسؤولان و شخصیت های مختلفی بود.

دیدار استاندار قم با آیت الله اعرافی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی استاندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در قم برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده سال جدید سال گشایش برای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرایط موجب اجر مضاعف برای اقدامات مثبت می‌شود، مطرح کرد: ۲۵ عامل با این موضوع وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به ظرف زمانی اشاره کرد.

دیدار شهردار قم با آیت الله اعرافی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار نوروزی دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و قبولی عبادات همگی در ماه مبارک رمضان گفت: قم یک مشعل فروزان و پرچم برافراشته است که نقطه محوری ایران و جهان می باشد و در کمتر جایی می توان شهری شبیه این کانون فروزان را یافت، لذا هر کاری که در مدیریت شهری قم انجام می شود.

 آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی عباس ذاکریان فرماندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار شد اظهار کرد: قم یک جهانشهر ویژه و کانون معارف است.

وی با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران باشد، مطرح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل قبول نیست. 

دیدار آیت الله فقیهی با علمای نجف 

همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، آیت‌الله محسن فقیهی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین، در سفری به عتبات عالیات، با حضرت آيت الله فیاض و حضرت آيت الله بشیر نجفی دیدار کرد.
نگاهی به دیدارهای نوروزی مراجع تقلید و علما + تصاویر
 
وی در این دیدارها، اجمالی از روند علمی و عملی حوزه علمیه قم خدمت مراجع معظم مطرح کرد و افزود: حوزه علمیه قم از توصیه‌ها و بیانات مراجع بزرگ نجف اشرف استقبال کامل دارد و توجه و عنایت ویژه به آنها خواهد کرد.

دیدارهای مسؤولان و شخصیت های استانی با نماینده ولی فقیه در استان قم

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار نوروزی سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه سپاه امید کشور است، اظهار کرد: سپاه نیرویی است که از ابتدای تشکیل تا کنون خدمات بزرگی را به نظام و کشور ارائه کرده و از جایگاه بالایی در نگاه مقام معظم رهبری برخوردار است.

 وی با اشاره به آغاز سال جدید و دعای تحویل سال گفت: ما در این دعا از خداوند می‌خواهیم بهترین حال را در سال پیش رو نصیب ما کند و لازمه بهترین حال این است که به آنچه از طرف خدا می‌رسد راضی باشیم.

دیدار اعضای شورای شهر و شهرداری قم با آیت الله سعیدی

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: هر چیزی علت و سببی دارد و خداوند پرهیز می‌کند که چیزی را بدون سبب و علتش فراهم کند؛ ازاین‌رو کارها باید به‌تدریج و گام‌به‌گام محقق شود.

 وی با بیان اینکه هر دستگاه و شخصی وظیفه و حدودی دارد و باید حدود خود را بشناسد، گفت: این حدود وظایف باید به دیگران هم ابلاغ شود و این اطلاع‌رسانی تکلیف مردم را با این دستگاه و یا فرد مسئول مشخص می‌کند و انتظارات و توقعات از او بالا نمی‌رود.

دیدار شهردار قم با آیت الله سعیدی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار نوروزی سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با تبریک سال جدید و تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت اظهار کرد: آنچه در بهار اتفاق می‌افتد نو شدن و فعالیت جدید است؛ بنابراین ما نیز باید با درس‌گرفتن از بهار به دنبال کارهای نو و جدید باشیم.

 وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید، گفت: کسی که می‌خواهد کار جمعی کند باید اقتضائات کار جمعی را هم بداند؛ ازاین‌رو در کارهای اجتماعی کشور ما تمسک به ریسمان الهی خیلی مهم است و باید همه کارهای ما بر محور الله باشد.

دیدار استاندار قم با آیت الله سعیدی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار نوروزی سید محمد آقامیری استاندار قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: همان‌طور که در فصل بهار، طبیعت رخت نو به تن می‌کند در بهار معنویت هم باید با کارهای خوبی که انجام می‌دهیم رخت کهنه گناهان و بدی‌ها و لغزش‌ها را از تن بیرون کنیم و اولین کار در بهار معنویت توبه است.

 وی ناامیدی از رحمت خدا را گناهی بزرگ دانست و افزود: خداوند هیچگاه درهای رحمت خود را به روی بندگان نمی‌بندد و این خود بندگان هستند که درهای رحمت خدا را به روی خود می‌بندند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه باید خود ارزیابی داشته باشیم، ادامه داد: انسان هیچ‌گاه نباید به خود مغرور شود و گمان کند که همه کارهایش درست است؛ زیرا این گمان اول سرازیری سقوط او خواهد بود.

دیدار نوروزی تولیت مسجد مقدس جمکران با تولیت حرم مطهر بانوی کرامت

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت قم با آیت الله سعیدی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اسماعیل رستمی مدیرکل سازمان حج و زیارت استان قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند دوست دارد که مردم به زیارت خانه کعبه بروند و اعمال و مناسکی که خدا تعیین کرده را انجام دهند.

 وی افزود: وقتی حضرت ابراهیم خانه کعبه را بنا کرد خداوند به ایشان فرمودند مردم را برای انجام حج فراخوان بده و وقتی حضرت فراخوان کرد و در روایت داریم هر کس به هر میزان به فراخوان حضرت ابراهیم لبیک گفت حج نصیبش می‌شود.

دیدار محمدمنان رئیسی با آیت الله سعیدی

دیدار نوروزی علما و مراجع تقلید

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار محمدمنان رئیسی نماینده جدید مردم قم در مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک بهار طبیعت و بهار معنویت اظهار کرد: انسان باید قدر خود را بداند و حد و توان خود را بشناسد و نسبت به وظایفی که دارد هم معرفت پیدا کند و به آن عمل کند.

 وی با بیان اینکه هر کدام از شما نمایندگان استان قم ویژگی‌هایی دارید که باید این ویژگی‌ها را بدانید و نقاط اشتراک خود را پیدا کنید و در کنار هم حرکت کنید، گفت: ریشه شما در مردم است بنابراین شناخت مردم و کاری که باید برای مردم انجام دهید ضرورت دارد و هیچ‌وقت در چیزی که در چارچوب وظایف شما نیست ورود پیدا نکنید.

دیدار رئیس مجمع نمایندگان طلاب با آیات اعرافی و حسینی بوشهری

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه دیدار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر در این دیدارها از توجه مسئولان و شخصیت های حوزه به مجمع نمایندگان طلاب تشکر کرد. 

ارسال نظرات