۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۵۴۱۷۷
امام جمعه قم:

پیشرفت اقتصادی مرهون مشارکت مردم است

پیشرفت اقتصادی مرهون مشارکت مردم است
آیت الله اعرافی از لزوم تلاش دولتمردان برای مشارکت مردم در اقتصاد سخن گفت و باز شدن گره های اقتصاد، فرهنگ و سیاست را به دست مردم دانست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه دهم فروردین 1403 که در مصلای قدس این شهر اقامه شد، با تسلیت شهادت امیرمؤمنان از ضرورت سوگواری در این ایام و آگاهی به زندگی مولای متقیان سخن گفت و تأکید کرد: آیات و روایات نشان می دهد که شب های قدر ظرفیت و استعداد بزرگی برای رشد و پر کشیدن آدمی دارد که نباید آن را از دست داده و لازم است که از این ظرفیت بهره برداری کنیم.
 
وی با اشاره به روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: چه نعمتی بالاتر از آن که حاکمیت خدا در عالم جلوه کند و این ملت ایران بودند که در برابر همه ظلم ها مجاهدانه ایستاده و از نظام الهی دفاع کرده اند؛ روز 12 فروردین از روزهای الهی است و خواص و عوام و مسؤولان و مردم وظیفه پاسداری از نعمت ولایت و حاکمیت خدا بر سرزمین ایران دارند؛ به فضل خدا مردم و جوانان ما، نسل به نسل پای این آرمان ها ایستادند و هیچ چیز بهانه نمی شود که به حاکمیت خداوند پشت کنیم.
 
عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر انیکه همه باید تلاش کنیم این مسیر ادامه پیدا کرده و این نور در جهان انعکاس پیدا کند، بیان داشت: دشمن بداند که با همه تحریم ها و سختی ها مردم ما پای انقلاب ایستاده و انقلاب در ایران نورافشان خواهد ماند و شما طعم شکست را خواهید چشید.
 
وی خطاب به دشمنان گفت: جنگ ترکیبی شما برای فروپاشی ارزش های الهی راه به جایی نخواهد برد؛ امروز شما حجاب و عفاف را به عنوان نماد و پرچم ارزش های الهی هدف گرفتید اما به لطف خداوند، حتما امر به معروف بر این جریان غالب می شود؛ تمام ایران شجاع و پیشگام انقلاب پای آرمان های آن می ایستند و مردم در مسیر آرمان ها حرکت می کنند. نباید فریب جنگ ادراکی و زنجیره توطئه های دشمنان را بخوریم که البته مسؤولیت روحانیت و مسؤولان سنگین است و لازم است مردم را همراهی کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به شعار سال 1403 تصریح کرد: خدمات دولت و مسؤولان جای تشکر دارد و بیش از همیشه باید بدانیم که پیشرفت در اقتصاد مرهون مشارکت مردم است. کار دولت سه چیز بوده یعنی سیاست گذاری، تسهیل گری و ایجاد عدالت اجتماعی و باقی امور را لازم است مردم و بازار دنبال کنند. تحریم ها و موانع برای زمین زدن ما طراحی شده است اما باید با علم و جدیت مردم و مسؤولان در مقابل آن ایستادگی کرد. گره های صنعت و اقتصاد باید باز شود و راه غلبه بر دشمنی ها فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه در فرهنگ، اقتصاد و سیاست توده های مردم می توانند گره ها را باز کنند، بیان داشت: برای مثال اگر همین مسأله خودرو را به مردم بدهیم گره باز می شود؛ کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی مشکلاتی است که حضور مردم برای حل آن گره گشا است.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به روز جهانی قدس در جمعه آینده تصریح کرد: این روز، میعاد همه آزادگان ایران و جهان برای حمایت از مردمی است که قریب 40هزار تن از آن ها را در کمتر از 6 ماه کشتند؛ این روز باید نشان دهد که ایران و جهان پشتیبان مظلوم است.
 
وی در پایان در جملاتی به زبان عربی ارض فلسطین را ارض اسلام عنوان کرد و از لزوم دفاع از آرمان فلسطین سخن گفت.
ارسال نظرات