۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۴۳۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

ولایت فقیه دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، بزرگ‌ترین حرکت دینی و اسلامی را پس از ظهور اسلام و در دوران غیبت کبری، انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ر سا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، ظهر امروز در جمع  روحانیان و مبلغان این اداره کل در رشت گفت: تکلیف روحانیان، تبیین جایگاه ولایت فقیه است.

وی به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: امام خمینی‌(ره) فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد، یعنی تضمین امنیت کشور بستگی به جایگاه ارزشمند ولایت فقیه دارد که دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی بیش از دیگران مجری دستور ولی امر مسلمین هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانست و  ادامه داد: اطاعت از ولایت فقیه اطاعت از اسلام است و ولایت فقیه قلب جامعه اسلامی است و امام راحل در تثبیت جایگاه ولایت فقیه نقش ارزشمند و تأثیرگذاری ایفا کردند.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: بزرگ‌ترین حرکت دینی و اسلامی بعد از ظهور اسلام و دوران غیبت کبری، انقلاب اسلامی ایران است که با اندیشه‌های مردان بزرگ در انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان این که امام خمینی‌(ره) به ملت ایران شخصیت داد و پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود، خاطر‌نشان کرد: امروز همه باید در حفاظت از ولایت فقیه که یکی از دستارودهای مهم انقلاب اسلامی و امام راحل است تلاش کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که ایفا‌کردن نقش روحانیان و حفاظت از انقلاب و فرهنگ مردم از وظایف روحانیت به شمار می‌رود، خاطر‌نشان کرد: اگر روزی دشمن بخواهد به اهداف شوم خود برسد، سعی در بی اثر کردن نقش علما و روحانیان می‌کند؛ از این رو هوشیاری جامعه روحانیت مهم و تأثیرگذار است.

حجت الاسلام گلمیرزاده، نقش و هدایت روحانیت به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی‌‌ در آغاز و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا نقش یک رهبر اندیشمند و آینده‌نگر می‌تواند همه نقشه‌های مخالفان را از بین ببرد و برای رسیدن به پیروزی در میان مردم دلگرمی ایجاد کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نقش امام راحل را که یک مرجع تقلید و اسلام‌شناس واقعی بود، در شکل‌گیری نظام اسلامی مهم خواند و اظهار داشت: در کنار این رهبر فرزانه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اقشار مختلف مردم نیز نقش حمایتی خود را شکل ارزنده‌ای ایفا کردند.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را خودباوری، پیدا کردن هویت دینی و سیاسی، استقلال و تصمیم‌گیری در سرنوشت ملت و کشور برشمرد و تصریح کرد: قبل از انقلاب مردم هیچ نقشی در استقلال و تصمیم‌های مهم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی کشور نداشتند./950/پ202/س
ارسال نظرات