۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۴۳۹۱

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سمت شمال غرب

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سمت شمال غرب
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور بارش باران و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ساعات بعدازظهر امروز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می شود گفت:  فردا ۱۶ فروردین ماه  این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، برخی مناطق جنوب یزد و نقاطی از شرق سیستان و بلوچستان برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روز  جمعه و شنبه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف پیش‌بینی می شود افزود: از اواخر وقت شنبه به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و مناطقی از شمال غرب و نیمه غربی سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد که افزایش ابر و رگبار پراکنده ایجاد می‌کند.

وی گفت: یکشنبه با نفوذ این سامانه در نوار غربی، شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر بارش‌ها آغاز می‌شود که گاهی به‌صورت رگبار خواهد بود و می‌تواند همراه با رعدوبرق و وزش باد هم باشد.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار سطح زرد برای مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: فعالیت سامانه‌های بارشی از امروز چهارشنبه تا روز یکشنبه موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه روز چهارشنبه نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب شرق لرستان و جنوب یزد  است گفت: روز پنج‌شنبه نیمه شمالی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان اعلام شده است.

وی تاکید کرد: گستره بارش‌ها روز جمعه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، روز شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و روز یکشنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

ارسال نظرات