۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۷۵۴۵۹

دختر نویسنده ده ساله مشهدی خردسال‌ترین واقف جهان لقب گرفت

خبرگزاری رسا ـ ملیکا گلی نویسنده ده ساله مشهدی به عنوان خردسال ترین واقف جهان، در دهه مبارک فجر و در پنجمین روز از دهه وقف اقدام به ایجاد یک موقوفه فرهنگی کرد.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ملیکا گلی، دانش آموز واقف 10 ساله که تاکنون چهارده عنوان کتاب کودک ونوجوان از او چاپ و انتشار یافته، اظهار داشت: با وقف این کتاب ها و توزیع آن توسط اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی در مدارس و مساجد، دانش آموزان و کودکان بیشتری می توانند از آن بهره ببرند و با فرهنگ کتاب خوانی آشنا شوند.

وی با بیان این که هدیه این کتاب ها باعث شناسایی استعدادهای زیادی در همه زمینه ها خواهد شد، افزود: با توسعه این کارهای فرهنگی، وقف در جامعه نهادینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این باره با اشاره به کوچک ترین واقف ایرانی (ملیکا گلی )که حق تالیف کتاب های خود را به عنوان یک موقوفه وقف کرد، افزود: امروز این دختر دانش آموز در مدرسه ای که از موقوفات گوهر شاد آغا(خانم) بر جای مانده این سنت حسنه را حفظ و در یاد دانش آموزان جاودانه کرد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با بیان این که ارزش این موقوفه به نام همه دانش آموزان ایرانی ثبت خواهد شد تصریح کرد: این اتفاق به عنوان نمادی تاریخی از سنت حسنه وقف برای ملت حفظ خواهد شد/930/د102/ص
ارسال نظرات