۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۵۴۸۰
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد‌:

استفاده از قالب‌های هنری ‌به اثرگذاری برنامه‌های مذهبی کمک می‌کند‌

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نباید در مستند بودن، مفاهیم اصلی و معرفی شخصیت اهل بیت‌(ع) در‌ آیین‌های عاشورایی غافل بمانیم.
عزاداري شهادت ثامن الائمه در جوار بارگاه خواهر گراميشان
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جعفر فیض آبادی در حاشیه برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، گفت: تجسم بخشی حرکت‌های تاریخی سبب همزاد پنداری مخاطبان با شخصیت های داستانی می شود و احساس نزدیکی به اولیای الهی را در مخاطب تقویت می‌کند.

مدیر مرکز مطالعات علم دینی بنیاد پژوش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه ادامه داد: دقت صورت گرفته در انتخاب دیالوگ ها و متن نمایشنامه آیین های عاشورایی به نوعی الگو سازی برای جلوگیری از ورود خرافات به این عرصه نیز محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده از قالب های هنری و شیوه های جدید در اجرای آیین های مذهبی مخاطب جوان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد و او را با حقیقت مفاهیم تاریخی آشنا می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نوآوری در برگزاری آیین های عاشورایی دقت خاصی را می طلبد و نباید در مستند بودن، مفاهیم اصلی و معرفی شخصیت اهل بیت (ع) در این آیین ها اشکالی به وجود آید.

وی با تقدیر از حرکت اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی در اجرای این مراسم خواستار ترویج الگو های عزاداری مطلوب و حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم شد.

حجت الاسلام فیض آبادی اظهار داشت: عینیت بخشیدن به تاریخ زندگی معصومین(ع) سبب افزایش شناخت دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) از سیره آنان می شود و الگو های کامل شیعه را بهتر به مردم معرفی می‌کند.

گفتنی است، برگزاری مراسم دهه آخر صفر همراه با سخنرانی، مداحی و نمایش آیین‌های عاشورایی تا شام شهادت امام رضا‌(ع) در مشهد ادامه دارد و اقشار مختلف مردم در شب های گوناگون میهمان این مراسم هستند ./930/د102/س
ارسال نظرات