۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۴۸۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

طرح جامع تدوین اطلاعات بقاع متبرک استان مازندران آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از مجموع یک هزار و 231 امامزاده در این استان، 500 امامزاده دارای شجره‌نامه، هستند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تعداد امامزادگان این استان را هزار و 231 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 500 امامزاده دارای شجره‌نامه، هستند و 300 امامزاده نیز شجره ندارند.

وی همچنین از تهیه و تدوین دایره المعارف امامزادگان استان خبر داد و گفت: مقدمات تدوین این دایره المعارف آغاز شده و در آینده ای نزدیک تدوین خواهد شد.

حجت اسلام سهرابی با اشاره به این که مازندران اولین استان در مقبولیت تشیع در کشور است و این از برکت امام‌زادگان است که با حضور خود در این دیار، هم میهمان ما شده‌اند و هم محبت ائمه معصومین (ع) را در وجودمان قرار داده اند، افزود: این استادن در میزان تعداد امامزادگان و اماکن متبرکه در رتبه اول تا سوم کشور قرار دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در حال حاضر 13 هزار و 54 موقوفه، 121 هزار و766 رقبه در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: میزان تعداد موقوفات در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح تیپ و جامع مهم‌ترین طرح های مرمت و بازسازی امامزادگان و اماکن متبرکه استان است که در حال اجرا است و در حال حاضر نیز23 طرح جامع برای امامزادگان و نیز هفت طرح تیپ آماده شده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران از لحاظ موقوفات و اماکن متبرکه در ردیف اول تا سوم کشور قرار دارد، بیان داشت: بیش از 60 درصد موقوفات استان مخصوص عزاداری امام حسین (ع) است.

وی همچنین تعداد امور اوقافی و جدیدالوقف را در نه ماه گذشته به ترتیب ده و دوازده مورد اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی امور اوقافی 800 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اجرای 110 مورد پروژه در بقاع متبرکه، شش مورد در اماکن متبرکه، بهره برداری از هفت پروژه انجام شده در بقاع متبرکه و نیز سه پروژه موقوفات، در نه ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 20 میلیارد  و 599 میلیارد ریال در بقاع متبرکه هزینه شده است.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: هزینه پروژه های به بهره برداری رسیده در اماکن متبرکه در نه ماه گذشته نیز 4 میلیارد و500 میلیون ریال بوده است./950/ت302/س
ارسال نظرات