۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۵۴۹۵۰
آیت الله اعرافی در گفت‌وگو با رسا:

حوزه علمیه با تمام توان در کنار مدافعان نظام اسلامی است

حوزه علمیه با تمام توان در کنار مدافعان نظام اسلامی است
آیت الله اعرافی با اشاره به عملیات وعده صادق، آن را یک جهاد بزرگ دانست و تأکید کرد: حوزه علمیه بر عهد دیرین خود در پاسداری از نظام اسلامی و خون شهدا استوار است و طبق قوانین بین المللی ما حق دفاع مشروع را داشته ایم.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا بیان داشت: حوزه علمیه، قم و فیضیه بر عهد دیرین خود در پاسداری از نظامی اسلامی و خون شهدا استوارانه ایستاده است؛ حوزه علمیه از سپاه غیور و نیروهای مسلح که با فرماندهی حضرت آیت الله خامنه ای وارد این جهاد مقدس شده اند تشکر کرده و مدافع این جهاد است.

وی با بیان اینکه حوزه در کنار مردم قرار داشته و مردم نیز مدافع جهاد بزرگ نیروهای مسلح هستند، تصریح کرد: ایران به صورت یکپارچه مدافع عملیات هستند و حضور ما در این جهاد یک حضور منطقی و منطبق با قوانین انسانی و جهانی است. امروز نیز مانند دوره دفاع مقدس، ملت ایران سرافراز خواهند بود.

آیت الله اعرافی در پاسخ به قاعده فقهی تنبیه رژیم صهیونیستی بیان داشت: ذات رژیم اشغالگر قدس تجاوز و ظلم است و مردم فلسطین و همه امت اسلامی مظلوم هستند که هر پاسخی به آن ها دفاع از مظلوم و پاسخ به ندای استغاثه ملت اسلام است. در منطق بین المللی نیز دفاع مشروع، به ما حق می دهد که پاسخ بدهیم زیرا منشور بین الملل و کنوانسیون ها نیز در متونی صراحتا این حق را به رسمیت شناخته است.

وی فایده این جهاد را پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: در ذهن ها نمی گنجید که قدرتی نو و نوین تولید شده است که تمام جهان را تکان می دهد و این امر زلزله بزرگی است که امت اسلام را دهه ها به پیش برد.

مدیر حوزه های علمیه در تشریح پیام عملیات وعده صادق به دوستان تصریح کرد: دوستان انقلاب اسلامی در جهان فراتر از محور مقاومت هستند و مقاومت فقط یکی از اضلاع همراهان انقلاب هستند؛ پیام این عملیات و جهاد بزرگ که بسیار دقیق و نظام مند بود، به همه جهان این است که ایران بر سر آرمان های خود ایستاده است. این عملیات پیام اطمینان به ام القرای جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب و امید به ایستادگی در برابر ظلم است.

وی در پایان خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه تصور نمی کردید برای شما رخ داد و در ذخائر معنوی و نظامی انقلاب اسلامی چیزهایی بزرگ تر نیز قرار دارد که اگر به حق برنگردند شمشیر بران انقلاب اسلامی بر سر آن ها فرود خواهد آمد.

ارسال نظرات