۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۵۵۱۶۰
یادداشت؛

خامنه‌ایِ خواندنی

خامنه‌ایِ خواندنی
رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه مردم را به خود و خواندن خود دعوت نکرد؛ اما براستی برای اهل فن، همچون آفتابِ وسط روز روشن است که او اگر به مراتب از مطهری‌ها و مصباح‌ها بالاتر نباشد، قطعا پایین‌تر نیست.
به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، مهم‌ترین عاملی که سوپر انقلابی‌ها را پشیمان کرد، انتقادهای تند نبود؛ دغدغه‌مند بودن هم نبود؛ عدالت‌خواه بودن هم نبود؛ مردم‌دوست بودن هم نبود؛ جهادی بودن هم نبود؛ «سطحی بودن» بود. سطحی بودن و نگاه کلان نداشتن، خصوصیتی است که بزرگ‌ترین‌ها را کوچک و انقلابی‌ترین‌ها را پشیمان و ضد انقلاب می‌کند؛خصوصیت بارز حسنعلی منتظری و امثال او همین بود؛ نقویان و نصیری هم؛ این یک قاعده است و استثنا بردار نیست؛ آنانکه که از بینش عمیق برخوردار نیستند، قطعاً در معرض لغزش از خط انقلاب‌اند.
 
دلیل این‌همه تأکید رهبری بر افزایش عمق معرفتی و پرهیز از سطحی‌نگری همین است؛ بارها در دیدارهای مختلف توصیه کرد که برای رشد فکری خود وقت بگذارید، مطالعه کنید و به اساتید فکر متصل شوید؛ جوانان را گاه به آثار استاد مطهری و گاه به استاد محمدتقی مصباح یزدی ارجاع داد؛ از همه مهم‌تر، «امام» را معرفی کرد.
 
انس با اندیشه و کلام امام اما در این میان، هیچ‌گاه از خود نگفت؛ هیچ‌گاه از دریای مواج علوم وحیانی خود پرده برنداشت؛ هیچ‌گاه مردم را به خود و خواندن خود دعوت نکرد؛ اما براستی برای اهل فن، همچون آفتابِ وسط روز روشن است که او اگر به مراتب از مطهری‌ها و مصباح‌ها بالاتر نباشد، قطعا پایین‌تر نیست.
 
آثار قلمی و بیانی او خود بزرگ‌ترین گواه بر این مدعاست؛ بایستی دست‌کم او را در کنار اساتیدی همچون مطهری، مصباح، بهشتی، صدر و دیگران بخوانیم. بارها تجربه شد که انس با این شخصیت ناشناخته از انسان، انسانی دیگر می‌سازد؛ در او انقلاب به‌پا می‌کند؛ به انسان وسعت می‌دهد؛ به آدمی حریت و شجاعت می‌بخشد؛ دستش را می‌گیرد و از ساحلِ دریا به عمق بی‌کران آن می‌برد.
 
چه خوش گفت حاج‌قاسم عزیز: اما این را بدانید؛ والله علمای شیعه را تماماً از نزدیک می‌شناسم؛شغل من همین ارتباط [با علما] است؛علمای لبنان را می‌شناسم؛ علمای پاکستان را می‌شناسم؛ علمای عراق را می‌شناسم؛ علمای حوزۀ خلیج فارس را می‌شناسم، چه شیعه و چه سنی! والله، اشهد باللّه سرآمد همۀ این روحانیت، سرآمد همۀ این علما، از مراجع ایران و غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخی است، یعنی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای.

 

ارسال نظرات