۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۵۲۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی تبیین کرد؛

توجه به صبر و مقاومت در اندیشه رهبر معظم انقلاب

توجه به صبر و مقاومت در اندیشه رهبر معظم انقلاب
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی با بیان نگاه رهبر معظم انقلاب به صبر و مقاومت، گفت: این مقاومت با تمام مؤلفه‌های خود به اجزای جبهه مقاومت صادر شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم در نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که در خبرگزاری رسا برگزار شد با موضوع «اندیشه مقاومت در دیدگاه امامین انقلاب» این نشست را ذیل اندیشه مقاومت توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نظریه مقاومت را در برابر دشمن قوی پنجه تبلیغ کنید.
 
وی در بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیش و پس از انقلاب، نظریه مقاومت را قابل جستجو عنوان و تصریح کرد: صبر یکی از ویژگی‌هایی است که مورد تأکید است؛ فهم رهبر معظم انقلاب در اندیشه اسلامی دقیقاً همان چیزی است که با عنوان مقاومت بیان کرده‌اند؛ البته حضرت امام خمینی (ره) نیز این بحث را فراوان داشته‌اند.
 
مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم درباره تعریف رهبر معظم انقلاب از صبر و مقاومت گفت: اگر ما هدف را مشخص کنیم و بدانیم که هدف را اشتباه انتخاب نکرده‌ایم، ممکن است برای رسیدن به آن هدف موانعی پیش آید که از عوامل طبیعی انسان است؛ بعدی موانع طبیعی رسیدن به هدف است؛ به موانع انسانی یا تمثل موانع شیطانی و حیوانی هم می‌رسیم؛ در اندیشه مقاومت می‌گوید که به هر کدام از این موانع رسیدی بر نگردی؛ بنابراین می‌گویند که صبر به منزله رأس برای جسد است، چون این صبر با این تعریف همه ارزش‌های دینی ما را تأمین می‌کند.
 
وی درباره مقاومت گفت: رهبر معظم انقلاب در مقاومت تقیه و نرمش قهرمانانه را در اینجا تعریف می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب می‌گویند که لزومی ندارد که ما هر اقدامی که انجام می‌دهیم را اعلام کنیم؛ این‌ها می‌تواند با عقلانیت، تأمل و تأنی انجام شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی مقاومت را از بیان رهبر معظم انقلاب یک امر ناگزیر توصیف کرد و ابراز داشت: مقاومت در همه اقوام پسندیده است؛ عمق برنامه‌های هالیوودی هم از کارتن تا فیلم سینمایی به دنبال تبلیغ مقاومت است؛ به ویژه فیلم‌هایی که اکنون به این سمت می‌روند تا از ابر قهرمان‌ها برگردند و بگویند تو قهرمان زندگی خود هستی.
 
مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: هیچ گاه مسیر شما بدون مانع نیست و این مسیر که دارای مشکلات و سختی‌ها است، وقتی شما با جبهه استکبار و باطل طرف می‌شوید حتماً تعارض خواهید داشت؛ الان توحیدی‌ترین شعارها بر پرچم کشوری است که به استکبار جهانی ارائه خدمت می‌کند؛ در خبرها آمده است که این‌ها موشک‌های ما را هم رهگیری کرده‌اند؛ اگر دستورات خدای متعال و سیره ائمه معصومین را رها کنیم آن‌ها با چیزهای دیگر مشکلی ندارند.
 
وی با اشاره به سوره هود ابراز داشت: مسئولیت مقاوم نگه داشتن امت به عهده پیامبر قرار گرفته است، این باعث سفید شدن زودتر موهای سر و صورت پیامبر گرامی اسلام شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی مطالبات دشمن را بدون حد یقف توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر ما مقاومت را کنار بگذاریم آن‌ها به دنبال شورای نگهبان، حجاب و مسائل دیگر خواهند بود تا ما از دین و ایمان خود تهی شویم؛ نداشتن این حد یقف همان است که هزینه چالش از هزینه سازش کمتر است.
 
مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب درباره وعده‌های الهی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است گفت: این وعده‌ها ما را راسخ نگه می‌دارد؛ مهمترین عامل و بحث تحول جریان مقاومت از ملی‌گرایی به جریان اسلامی، این بود که عنصر ایمان وارد مبارزات شود؛ اگر چه جریان‌های کمونیستی قائل بودند که اسلام الگوی مبارزه ندارد؛ پس از آن جمهوری اسلامی الگوی اسلامی مبارزه را به کار بست و تاکنون بسیار موفق بوده است.
 
وی با اشاره به استقامت‌هایی که در غزه صورت گرفته است اظهار داشت: مردم غزه می‌گویند که جریان‌های روحانیت در غزه بسیار قوی نیستند بلکه آنچه باعث استدام این مردم در مسیر معنویت کنونی بوده است، همان نا امیدی از تمام الگوهای پیشین بوده است؛ این است که عوام غزه مقاوم‌تر از برخی خواص ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی یکی از عوامل تقویت کننده مردم را در مسأله صبر و مقاومت، نبودن گناه و داشتن امید عنوان کرد و گفت: سه عنصر امید بخش وعده‌های الهی، افول دشمن و ظرفیت‌ها است.
 
مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم وجود رهبران جوامع اسلامی باعث تقویت مقاومت را از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار مهم دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شنیدن پیام شهیدان و ایجاد وحدت را بسیار مهم می‌دانند.
 
وی تصریح کرد: دشمن در مقابل جریان مقاومت می‌ایستد و سعی می‌کند که با جنگ سخت و نفوذ این مقاومت را از بین ببرد؛ نفوذ فردی و جریانی به دنبال این است که باورها و ارزش‌های ما را تغییر دهد؛ تهاجم فرهنگی و ایجاد اختلاف از اقدامات دشمن در این زمینه است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صلح میرزایی توسعه مقاومت را از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: قلب تپنده مقاومت نباید تنها در جمهوری اسلامی بماند؛ ما عمق راهبردی ایجاد کرده‌ایم در حالی که هر کدام از اجزای جبهه مقاومت به استقلال رسیده است؛ مقاومت عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی دارد؛ جبهه مقاومت فقط نظامی نیست؛ حزب الله هم فرهنگی، اقتصادی، جهاد سازندگی، کمیته امداد دارند و همه اضلاع مقاومت را می‌بینند.
 
مدیر دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم تصریح کرد: یکی از مسائل مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب این است که اجزای جبهه مقاومت به استقلال برسند؛ طوری به بلوغ رسیده‌اند که سپاه که موجد و تقویت کننده این‌ها بود در میدان تابع فرمانده آن جریان مقاومت است.
 
وی با بیان اینکه اسرائیل باید به وسیله کشورهای دیگر تحریم شوند گفت: ما اتفاق خاصی از علما و خواص جهان اسلام ندیدیم؛ ما نیاز داریم که از حوزه علمیه قم که ظرفیت بالایی از مراجع و علمای بزرگ جهان اسلام وجود دارد باید پویشی ایجاد شود که وارد میدان شوند و از علمای جهان اسلام دعوت کنند تا این مطالبه مردمی بیشتر شود و حاکمان مجبور شوند تا کمک‌های خود را به اسرائیل قطع کنند.
ارسال نظرات