۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۵۵۳۱
برای نخستین بار در قم؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و مطالعات توسعه ای برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و مطالعات توسعه ای با حضور موسسات تحقیقی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی به زودی در قم برپا می‌شود.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و مطالعات توسعه ای برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمد رضایی، رییس مرکز رشد دانشگاه قم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و مطالعات توسعه ای خبر داد و گفت: نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و مطالعات توسعه ای با حضور موسسات تحقیقی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی به زودی در قم برپا می شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در این زمینه، افزود: ستاد هفته پژوهش و فناوری همواره دو سه ماه قبل از هفته پژوهش کار خود را آغاز می کرد که به سبب محدودیت زمانی، امکان شناسایی فعالیت های برتر پژوهشگران و فناوران وجود نداشت.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم با تأکید بر شکل گیری دبیرخانه دائمی در این زمینه آن را سبب ارائه به موقع آثار پژوهشی از سوی کسانی که در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری فعالیت می کنند دانست و گفت: در صورتی که این آثار به موقع در اختیار ستاد قرار داده شود، ستاد با یک برنامه ریزی دقیق، نسبت به تعیین ملاک های ارزیابی اقدام خواهد کرد.

رضایی با بیان این‌که یکی از سیاست های جدید دولت در این زمینه مطلع کردن مردم از آثار نخبگان و متخصصان است، خاطرنشان کرد: طبق این رویکرد هر اتفاقی که در حوزه علم و فناوری و امور تخصصی واقع شود مردم در جریان آن قرار گرفته، نسبت به آن واکنش نشان داده و به دفاع از حرکت های اساسی که سبب ترقی کشور و نظام و دولت می شود وارد صحنه می شوند.

رییس مرکز رشد دانشگاه قم با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه یکی از ابزارهای مناسب برای رسیدن به این هدف است، تصریح کرد: در گذشته نمایشگاهی از فعالیت های پژوهشی برای مخاطبان پژوهشگر ارائه شده بود اما نخستین نمایشگاه در راستای اطلاع رسانی از فعالیت پژوهشی به زودی برگزار خواهد شد.

مسؤول کمیته نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و مطالعات توسعه ای استان قم با اشاره به وجود صدها موسسه پژوهشی و تحقیقاتی در قم خاطرنشان کرد: غالبا این موسسات ناشناخته بوده و از حمایت های دولتی هم برخورردار نیستند که اکنون با حمایت های دولت، شرایط لازم برای انجام تحقیقات فرهنگی و پژوهشی در حوزه شیعه شناسی فراهم شده است.

رضایی در ادامه با تأکید بر حضور شرکت های خصوصی در نمایشگاه، آن را از جمله ویژگی های خاص نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه جزو اولین نمایشگاه هایی است که توسط بخش دولتی و برای حمایت از بخش خصوصی پایه گذاری شده به طوری که مساحت اشغال شده توسط غرفه های خصوصی قابل توجه است.

رضایی، پژوهش، فناوری و مطالعات توسعه ای را از جمله بخش های نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان دانست و ابراز داشت: برای این‌که مردم به اهمیت مسایل پژوهشی پی ببرند، سه حوزه خدمات، کالاها و فعالیت های توسعه ای استان به صورت مشترک در این نمایشگاه کنار هم قرار خواهد گرفت. /920/د102/ص

ارسال نظرات