۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۵۵۶۳

اجلاس مدیران مناطق حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ اجلاس مدیران مناطق 9گانه حوزه‌های علمیه خواهران کشور با حضور مدیران و معاونان محتوایی این مناطق مدیریتی و قائم‌مقام و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم کار خود را آغاز کرد.
همايش مديران حوزه علميه خواهران کشور
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در سخنانی در جمع مدیران مناطق 9گانه حوزه‌های علمیه خواهران کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله شرعی در راه‌اندازی و پایه‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: اخلاص و مجاهدت آیت‌الله شرعی در زمینه تاسیس مدارس علمیه خواهران موجب رشد چشمگیر این حوزه‌ها در نقاط مختلف کشور شده است.

وی وجود مدارس علمیه متعدد خواهران در نقاط مختلف کشور افزود: بحث‌هایی از جمله راه اندازی مدیریت مناطق استانی باید در اجلاس مدیران مناطق حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه قرار گیرد.

قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به محدودیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: این مرکز زمانی تشکیل شد که تعداد زیادی مدرسه علمیه در سراسر کشور ایجاد شده بود که هماهنگ ساختن آنها نیازمند عزم بسیار زیادی بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان‌های مختلف کشور زمینه تاسیس مدارس علمیه جدید وجود دارد، اظهار داشت: چنین زمینه‌هایی چند سال قبل وجود نداشته و با تلاش مدیران حاصل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی ضمن مقایسه وضعیت توسعه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سراسر کشور ادامه داد: بسیاری از وظایفی که در حال حاضر در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و معاونت های آن قرار دارد با راه اندازی مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد راه اندازی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران از سال 89 عملی شود.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هویت حوزه‌های علمیه خواهران دستخوش بسیاری از اختلاف سلیقه‌ها است اما راه‌اندازی و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران یک امر بسیار ارزشمند برای اسلام و انقلاب است.

وی نقش اصلی در حوزه‌های علمیه خواهران را بسترسازی برای تربیت خواهران مبلغ، پژوهشگر، آماده ورود تعلیم در آموزش و پرورش و ورود به برخی عرصه های اجرایی مورد نیاز دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مورد توسعه مدارس علمیه در مناطق محروم و خاص نگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: بسیاری از امور حمایت از حوزه‌های علمیه خواهران بر عهده مدیریت مناطق است از جمله توجیه خیرین استان‌ها در مورد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علمیه خواهران.

وی خواستار فعالیت مدیریت‌های مناطق حوزه‌های علمیه خواهران به منظور افزایش حضور خیرین در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران شد و ادامه داد: باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که در آینده حوزه‌های علمیه خواهران به صورت مستقل و خودکفا عمل کنند، البته این به معنای فعالیت اقتصادی از سوی حوزه‌های علمیه خواهران نیست.


قائم‌مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز در حوزه‌های علمیه خواهران در مرحله‌ای قرار داریم که باید انتقال مسئولیت‌ها از مدیریت‌های مناطق به مدیریت‌های استانی به درستی صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد اجلاس مدیران مناطق حوزه‌های علمیه خواهران زمینه ارتقا، تعامل و همکاری بهتر میان مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران را فراهم آورد.

گفتنی است؛ اجلاس مدیران مناطق حوزه‌های علمیه خواهران کشور به مدت دو روز در شهر قم برگزار می‌شود و طی آن مدیران مناطق حوزه‌های علمیه خواهران و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مختلف می‌پردازند. /917/د102/ص
ارسال نظرات