۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۵۵۶۴
آیت الله نوری همدانی:

صبغه دینی نظام سبب حضور مردم در صحنه 9 دی و 22 بهمن شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به احساس خطر مستکبرین از گسترش انقلاب گفت: مستکبران جهانی که در راس آنها آمریکا است برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه ریزی و توطئه می کنند.
1/ آيت الله نوري همداني 1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با پرسنل آموزشگاه شهید مدرسی تهران و دیگر اقشار مردمی، در سخنانی با اشاره به نقشه ها و توطئه های آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران گفت: اینها امروزه از گسترش فرهنگ بیداری انقلاب بسیار هراسان هستند، از این رو سعی می کنند از طرق مختلف جلوی امواج گسترده انقلاب را بگیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به احساس خطر مستکبرین از گسترش فرهمگ انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: مستکبران جهانی که در راس آنها آمریکا است برای مقابله با انقلاب اسلامی برنامه ریزی و توطئه می کنند.

این مرجع تقلید جهان تشییع بیان داشت: آمریکا در غرب به دنبال اسلام هراسی است اما وقتی که به منطقه خاورمیانه می آیند سعی دارند کشورهای منطقه را از ایران بترسانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: وزیر امور خارجه آمریکا که اخیرا به منطقه خاورمیانه سفر کرد در دیدارهایی که با رؤسای کشورها داشت سعی کرد با بهانه کردن مسائل هسته ای ایران آنها را از کشور ما بترساند و این گونه القا کند که جمهوری اسلامی تهدیدی برای منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا کشورهای منطقه را علیه ما تحریک می کند گفت: خوشبختانه این کشورها فریب نیرنگ های آمریکا را نخورده و در سخنان خود تصریح کردند که ما با ایران دوست هستیم و اینها به هرکجا که قدم می گذارند تیرشان به سنگ می خورد.

این مرجع تقلید بیداری ملت های جهان و محرومان دنیا را نشات گرفته از انقلاب اسلامی دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی مردم دنیا بیدار شده اند و با دیدی که قبلا به آمریکا و مستکبران داشتند، در حال حاضر به این کشور نمی نگرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث درهم شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی و بیداری محرومان گشته است.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری فرازهایی از سخنان امام راحل در خصوص وظایف خطیر و سنگین علما اظهار داشت: امام راحل تاکید می کردند که علما باید همواره با مردم زندگی کنند و عظمت علما به تقوا و ساده زیستی آنان است.

وی با اشاره به اهمیت مساله ولایت در اسلام خاطرنشان کرد: امروزه انقلاب اسلامی که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است توانسته قله های جهانی را درنوردد و موج عجیبی در دنیا ایجاد کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه حاکمیت اسلام ناب محمدی را از جمله مهم ترین دستاوردهای انقلاب دانست و تصریح کرد: امام راحل با زمان شناسی و دشمن شناسی که داشتند اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم آورده و مردم را از چنگال استکبار و استبداد نجات دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در دین دارد، از حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: صبغه دینی نظام باعث شد مردم در نهم دی و همچنین 22 بهمن ماه در صحنه حاضر شده و آن طوفان عظیم را برپا کنند.

این مرجع تقلید حضور در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی را جزو لاینفک دین اسلام دانست و اظهار داشت: متاسفانه بر اثر خودکامگی مستکبران و مستبدان در طول تاریخ اسلام به یک دین فردی تبدیل شده بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات