۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۵۸۶
امام جمعه نکاء:

قیام و قعود ائمه اطهار در راستای تربیت دینی بشر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکاء در همایش شناخت سیره سبطین گفت: قیام و قعود ائمه اطهار در راستای تربیت دینی بشریت بود.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکاء، امروز در همایش شناخت سیره سبطین در مسجد مهدیه نکاء اظهار داشت: قیام و قعود ائمه هر دو در راستای هدایت جامعه بوده است و این دو مکمل یکدیگرند و باید در کنار هم باشند.

وی افزود: کار فرهنگی و نرم در جایگاه مناسب خود و قیام و جنگ نیز در برهه ای از زمان می تواند در رفع مشکلات مناسب باشد و باید در این راستا با بصیرت و آگاهی لازم عمل کرد.

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: نیاز جامعه امروز اعتقادات دینی است که باید افزون از گذشته در این راستا کار شود.

وی در ادامه با بیان بحث امامت پرداخت و تصریح کرد: امامت اصل است و حکومت و سیاست زیر مجموعه امامت است و اگر فضای جامعه ناسالم باشد نمی توان با بیان سالم و شایسته به تربیت پرداخت. 

امام جمعه نکاء همچنین اضافه کرد: سیاست و قدرت توامان در راستای تربیت بشر سبب موفقیت می شود. 

وی یادآور شد: حکومت قسمت کوچکی از امامت و زیر مجموعه و مقدمه آن است و آنچه ما را به سوی کمال و رشد هدایت می کند همانا امامت و ولایت پذیری است.

حجت الاسلام محمدی لایینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف این همایش اظهار داشت: این همایش به بررسی چگونگی شناخت سیره و روش امام حسن و امام حسین (ع) می پردازد و اینکه ما چگونه باید از این دو بزرگوار در زندگی بهره مند شویم.

وی گفت: امام حسن و امام حسین (ع) حجت و امام جامعه و دارای قیام و قعود هستند و سیره و روش آنان معیار و حجت برای بشریت است.

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به ویژگی های مهم این دو امام خاطر نشان کرد: برجستگی مهم زندگی امام حسن (ع)، قعود آن حضرت بود در حالیکه به قیام نیز توجه داشتند.

وی یادآور شد: قعود بر خلاف آنچه برخی از افراد می پندارند شامل سکون و سکوت و بی حرکتی نیست بلکه قعود امام حسن (ع) تغییر تاکتیک از جنگ سخت به جنگ نرم بوده است. 

مسؤول حوزه علمیه نکاء در ادامه برجستگی مهم زندگی امام حسین (ع) را نیز قیام آن حضرت عنوان کرد و بیان داشت: این امام نیز با لحاظ کردن عوامل فرهنگی به قیام توجه خاص داشته اند و این بدان معنا نیست که این امام همام به فکر جنگ و خونریزی بوده است بلکه به تناسب جامعه گام برمی اشته اند.

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین اضافه کرد: هدف اصلی ائمه و این دو امام همام نیز ارائه پیام دین به جامعه بوده که براساس مقتضیات زمان شکل گرفته است.

وی افزود: همه ما باید تابع دستورات الهی و ائمه اطهار (ع) باشیم و با جایگزینی اصلاح در جامعه به جای فساد و عدالت برای مظلومان به دستورات الهی عمل کنیم./950/پ202/ع

ارسال نظرات