۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۵۵۹۲

شماره جدید پیام انقلاب منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سی و یکمین شماره پیام انقلاب به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شد.
پيام انقلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این شماره پیام انقلاب شش بخش گنجانده شده است. در بخش اول به مناسبتهای بهمن پرداخته و«اربعین حسینی؛ درس ها و پیام ها» عنوان اولین مقاله ای است که در این شماره به چاپ رسیده است.

«جایگاه معرفت شناسی امام در عالم» مقاله ای است که بازشناسی مفهوم«عارفا بحقه» در فرهنگ ولایت می پردازد.

به مناسبت 28 صفر، رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت مقاله ای با عنوان«چرا نظام ولایی دشمن دارد» آورده شده است.

در بخش ویژه های بهمن ماه، «نماد دموکراسی و جمهوریت در ایران» عنوان مقاله ای است که در بخشی از آن می خوانیم:« اتهامی که به انتخابات امسال از سوی دشمنان آگاه خارجی و داخلی و بعضا دوستان نادان وارد شد، بزرگ ترین ظلم و«بزرگترین تقلب» به شمار می آید.»

نگاهی به«برج میلاد، هشتمین برچ بلند جهان»، «سلولهای بنیادی»، «عسلویه؛ قطب بلامنازع صنعتی و انرژی ایران و خاورمیانه» و «فناوری هسته ای در ایران و جهان» به عنوان نمادهای پیشرفت در ایران اسلامی دراین شماره آورده شده است.

«انقلاب اسلامی و تجدید هویت اسلامی» عنوان مقاله ای است کهبه مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. در گزیده ای از این مقاله آمده است:«استیلای غرب زدگی چندان دوامی نداشت و تاریخ گواه است که هویت اسلامی هرچند در نظام خفقان پهلوی ها امکان فعالیت در فراخ بال را نداشت، اما در سکون کامل به سر برد ونه خود را به تمام تسلیم کرد.»

در مقاله« انقلاب اسلامی؛ پدیده ای نو ظهور در تقابل با ناهنجاریها» نگاهی تحلیلی بر علل و عوامل وقوع انقلاب اسلامی بر اساس نظریه چالمرز جانسون انداخته و پژوهشگر با آگاهی از این موضوع ونیز بااعتقاد به این مطلب که انقلاب ایران بیش از همه انقلابی فرهنگی بوده، درصدد بر آمده تا در چارچوب رهیافت های کارکردگرایانه و بااستمداد از مدل انقلاب چالمرز جانسون به تحلیل انقلاب ایران بپردازد.

جایگاه سپاه در شکل گیری و تداوم و آینده انقلاب اسلامی،نظام ولایی؛ بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی و جنگ نرم از دیگر عناوین این بخش هستند.

در بخش سیاسی مقالاتی چون تلاش های بی فرجام سعودی ها در منطقه، مناسبات استراتژیک امریکا و رژیم صهیونیستی، ارتش سایبری ایران، گرایش ها و نگرش های امنیت ملی امریکا علیه ایران و رد پای فتنه در انتخابات عراق به چاپ رسیده است.

«مروری بر روند پیدایش رسانه های جریان ساز جهانی» عنوان تنها مقاله بخش فرهنگی است که در گزیده ای از آن آمده است:«در سال های گذشته روزنامه هاآرتص از هر اتفاق ریز و درشتی برای حمله به احمدی نژاد استفاده کرده است رویداهایی مانند پناهندگی نرگس کلهر، انتصاب رحیم مشایی... تا اتهام یهودی زاده بودن احمدی نژاد! و حضور عمه وی در اسرائیل!»

بخش اقتصادی این شماره به موضوعاتی چون خانواده و اصلاح الگوی مصرف، نگاهی اجمالی به الگوی مصرف درتعالیم اسلامی و نگاهی آسیب شناسانه به سه دهه فراز و فرود اقتصاد ایران پرداخته است.

حاج آقا حسین قمی؛ عالم و مبارز و ماجرای رویش مالک اشتر دو مقاله بخش تاریخی این شماره پیام انقلاب هستند.

سی و یکمین شماره پیام انقلاب به مدیر مسؤولی رمضان شریف و سردبیری حسن علایی فعال در بهمن ماه سال جاری به همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات