۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۸۳۱

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم
سفر رئیس جمهور به شهر قم، با استقبال قابل توجه مردمی مواجه شد و سخنان آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه مورد توجه قرار گرفت.

سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به قم، علاوه بر افتتاح ها، سرکشی ها، جلسات رسیدگی به مشکلات و...، استقبال مردمی نیز داشت. در سفر قبل رئیس جمهور که در شرایط کرونایی برگزار شده بود، تدارکی برای کاروان استقبال مردمی دیده نشده بود اما باز در جلسات مختلف شاهد حجم حضور مردم و طرح درخواست ها از رئیس جمهور بودیم.

آقای رییس جمهور که از بامداد پنجشنبه در قم حاضر بود، ابتدا بدون هیچ گونه تشریفاتی در حرم بی بی معصومه(س) حاضر شد و ضمن زیارت مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) با مردم و زائران و مجاوران گفت وگو کرد و مردم هم به بی واسطه مشکلات و دغدغه های خود را با بالاترین مقام اجرایی کشور در میان گذاشتند. 

هنوز اندکی آفتاب بالا نیامده بود که آیت الله رئیسی به همراه دکتر اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور و دکتر آقامیری استاندار قم به گلزار شهدای قم رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

میدان روح الله شهر قم در نزدیکی خانه تاریخی حضرت امام خمینی به عنوان نقطه آغازگر مراسم استقبال از رئیس جمهور مشخص شده بود و در همان ورودی خیابان پس از میدان، یک جایگاه برای سرود و اجرا تدارک دیده شده بود. برنامه های این جایگاه از ساعت 10 برقرار شد و همچنان ادامه داشت. جمعی از ناشنوایان به زبان اشاره سرود سلام فرمانده را خواندند و حضار نیز به آن ها خیره شده بودند. مجری جایگاه در حال معرفی برنامه بعدی بود که خیره شدن جمعیت به نقطه ای دیگر و هجوم به سمت میدان روح الله نشان داد، رئیس جمهور وارد شده و صدای سرود سلام فرمانده ناشنوایان، آخرین برنامه این جایگاه شد.

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

دو خودروی نشاندار داخلی، سپر به سپر یکدیگر وارد خیابان شدند. هنوز رئیس جمهور در ماشین نشسته و مردم حاضر به وی ابراز ارادت می کنند و گاه سعی می کنند حرف دل خود را بزنند اما صدا به صدا نمی رسد. داخل پیاده رو شدم و یکی از اساتید حوزه را دیدم که نگران بود رئیس جمهور در میان جمعیت له شود چون تصور کرد که رئیسی بدون ماشین در میان جمعیت است. اواسط مسیر سقف ماشین باز شد و رئیس دولت به صورت ایستاده در ماشین تا انتهای مسیر، محبت های مردمی را پاسخ می داد و گاه نیز خود یا اطرافیان نامه های مردم را دریافت می کردند.

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

قبل از شروع سخنان رئیس جمهور در سرتاسر مسیر تعیین شده استقبال، مردم در حال رفت و آمد بودند و هر چه زمان به شروع سخنرانی نزدیک تر می شد تعداد افراد «نشان سبز بر دوش» بیشتر می شد؛ به سبک خدام حرم های اهل بیت، افرادی به طور مشخص به عنوان خادم ستاد ارتباطات مردمی نامه های مردم را می گرفتند. حجم نامه ها واقعا زیاد بود و بسیاری نیز در همان صحن امام رضا(ع) خودکار به دست نشسته بودند و بر روی کاغذهای کاهی که مشخص بود همان لحظه از جانب یک نفر به دست همه رسیده، در حال نوشتن حرف و سخن خود به رئیس جمهور بودند. خودم هم حامل چندنامه از دوستان خبرنگار و اهالی محل بودم؛ افرادی که حضور نداشتند، اما نامه شان را رساندند.

حرکت خودروهای حامل رئیس جمهور و همراهان از چهار راه شهدا تا حرم، سرعت گرفت و من در این بین همچنان حیران و سرگردان آن کسی هستم که به ماشین آخر، لیف فروخته بود.

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

به محض ورود رئیس جمهور به محل سخنرانی، سخنان وی آغاز شد. با اینکه ورود پلاکارد به محل سخنرانی ممنوع بود، اما عده ای نوشته هایی به دست داشتند. آخرین باری که خودم در یک مراسمی شعار معروف «ابراهیم بت شکن، بت فسادو بشکن» را شنیدم، در ایام انتخابات بود و اینجا بار دیگر این شعار مطرح شد. دولت کار سختی در مبارزه با فساد دارد که درخواست های مردمی می تواند پشتوانه دولت را قوی کند. آیت الله رئیسی در سخنان خود به این موضوع هم اشاره داشت و فساد اداری را به هر شکل، محکوم کرد که مردم هم با شعارهای خود از این سخن استقبال کردند.

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

در اثناء سخنرانی متوجه نیم خیز نشستن یک عکاس شدم؛ وقتی عکاس ها در جایگاهی یا یک بلندی قرار می گیرند، به دنبال عکس گرفتن از یک جمعیت زیاد هستند اما وقتی می نشینند یعنی، می خواهند چهره ای را عکاسی کنند. امتداد لنز دوربینش را دنبال کردم که به یک عروس و داماد رسیدم؛ مرد کت شلواری و دختر چادر سفید شاخ رز به دست، سوژه عکاس شده و دقایق زیادی لنز خود را برای شکار این صحنه تنظیم می کرد.

اولین باری که شعارهای مردمی طنین انداز شد، وقتی بود که رئیسی، امام خمینی را امام تحول تعبیر کرد. سخنان رئیس جمهور تنوع مبحث بالایی داشت و از عملیات وعده صادق تا مترو و فرودگاه قم را در درون خود داشت؛ حتی ستون های خالی مونوریل هم مورد اشاره رئیس جمهور قرار گرفت و وعده داده شد که این علم برافراشته، در روزگاری نزدیک، سایه افکن شود. معضل بی حجابی هم محوری از سخنان بود و مورد استقبال مردمی هم قرار گرفت.

حاشیه های استقبال از رئیس جمهور در قم

رئیس جمهور به مزیت اصلی دولت خود با دولت قبل در زمینه دیپلماسی اشاره های مهمی داشت و با مورد سرزنش قرار دادن برجام 2 و 3، توان دفاعی کشور را غیرقابل معامله دانست.

با نزدیک شدن اذان، سخنان رئیس جمهور خاتمه یافت و جمعیت، رهسپار اقامه نماز شد؛ شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) نیز مملو از جمعیت بود و زائران و مجاوران حرم بی بی، در استقبال از رئیس جمهور، سنگ تمام گذاشتند.

ارسال نظرات