۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۶۸۵
امروز در قم؛

مراسم اختتامیه سومین جشنواره تبلیغی فرهنگی طوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی تبلیغی فرهنگی طوبی به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطقی العالمیه در قم برگزار شد.
جشنواره طوبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی تبلیغی فرهنگی طوبی، امروز در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد زارعان معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه به ارائه گزارشی از برگزاری سومین جشنواره بین المللی تبلیغی فرهنگی طوبی پرداخت و اظهار داشت:  بیش از 1600 اثر از 20ملیت به این جشنواره ارسال شده است.

وی در ادامه از تشکیل دبیرخانه دائمی خبر داد و گفت: با تشکیل این دبیرخانه می توان همواره با فعالیت های سطحی و هنری طلاب در ارتباط بود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی و پیش نشست های مختلف در طول جشنواره سوم گفت: در صورتی می توان به ابزار پیام رسانی توسط هنر مجهز شد که بدنه جامعه المصطفی وارد این عرصه شود و بر اساس استعدادهایی که در طلاب نهفته است این زمینه در آنان فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از اساتید متبحر و دعوت از 30 استاد درجه یک این زمینه را فراهم کرده است که طلاب جامعه المصطفی از این فرصت ها استفاده کامل را ببرند.

حجت الاسلام زارعان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انسجام و هماهنگی بین فعالیت های هنری و فرهنگی حوزه تصریح کرد: موازی کاری و کارهای تکراری از چالش های پیش روی فعالیت های حوزه است.به دلیل کمبود امکانات و فرصت های ناکافی؛ لازم است با استفاده بهینه از فرصت ها از موازی کاری در حوزه جلوگیری شود. با توجه به محدودیت های پیش روی می طلبد فعالیت هایمان را بخش بندی کرده و افرادی مشخص عهده دار هر بخش شوند.

وی گفت: در این جشنواره  192 اثر توسط آقایان، 72 اثر توسط خانم ها ، 26 اثر توسط فرزندان و 11 اثر از همسران طلاب ارسال شده است که زمینه ای مناسب برای فعالیت های بیشتر در بخش خانواده طلاب از سوی جامعه المصطفی ایجاد می کند.

دبیر سومین جشنواره طوبا با اشاره به تنوع قلمرو و تعادل در قلمرو ها به عمده فعالیت های جشنواره سوم در سه بخش عکس، ادبیات و پایگاه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: لازم است از استعداد طلاب جامعه المصطفی در این زمینه ها بیشتر استفاده شود.

گفتنی است مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی تبلیغی فرهنگی طوبا در نوبت عصر و در ساعت 15 نیز برگزار خواهد شد که طی آن آیت الله حائری شیرازی سخنرانی خواهند کرد./920/پ202/ص
ارسال نظرات