۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۷۳۸
آیت الله ملکوتی:

مردم در نهم دی و 22 بهمن به وظیفه خود در برابر نظام اسلامی به خوبی عمل کردند

رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: افرادی که دو پهلو سخن می گویند به تعبیر قرآن منافق هستند و خطر آنها بسیار بیشتر از دشمنان علنی است.
آيت الله مسلم ملکوتي


به گزارش خبرنگا خبرگزاری رسا، آیت الله ملکوتی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز بیست و نهم بهمن در جمع برادران و خواهران سپاه ناحیه کرج با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر در شرع مقدس وظیفه همه مسلمانان اعم از خواص و عوام است .

وی با بیان این که مردم در اوایل انقلاب اسلامی همانند مسلمانان صدر اسلام با شهادت و خون، اسلام را حفظ کرده اند، تاکید کرد: برای حفظ و پیشرفت انقلاب باید بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت الله ملکوتی با اشاره به این که دین اسلام باید تا روز قیامت حفظ شود و حفاظت آن بر عهده پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: در زمان غیبت امام عصر(عج)، ولی فقیه حافظ اسلام است.

وی در ادامه افزود: ائمه معصوم(ع) و ولی فقیه در زمان غیبت به تنهایی نمی توانند اسلام را حفظ کنند و دین را در جامعه پیاده کنند چرا که این امر نیازمند همراهی مردم نیز هست.

آیت الله ملکوتی با بیان این که در هر زمانی طایفه ای با حکومت اسلامی مخالف هستند، گفت: این افراد به ظاهر اسلام را قبول دارند ولی در حقیقت اینگونه نیست چرا که دو پهلو سخن می‌گویند و به تعبیر قرآن، منافق هستند.

وی با اشاره به این که تعداد آیات قرآن در مورد منافقین از آیات مربط به کفار و مشرکین بیشتر است، اظهار داشت: کفار قابل شناسایی هستند، ولی منافقان دو پهلو سخن می گویند و شناسایی آنها سخت و بنابراین خطر آنها بیشتر از دشمنان علنی است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در صورتی که خواص به طور آشکار با آمریکا و دشمنان اسلام هم صدا شوند و مردم در برابر آنها سکوت کنند همانند خواص عقاب خواهند شد،

وی بیان داشت: مردم ایران در نهم دی و بیست و دوم بهمن به وظیفه خود به خوبی عمل کردند از این رو امیدواریم برخی خواص صدای مردم را بشنوند و به دامان انقلاب بازگردند.

در ابتدای این دیدار فرمانده سپاه شهرستان کرج گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارتقای سطح بصیرت نیروها، دوره بصیرت در شهر مقدس قم در حال برگزاری است./921/پ2022/ع

ارسال نظرات