۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۵۷۴۱
با حضور معاون اول قوه قضائیه؛

مراسم تحلیف قضات روحانی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم تحلیف قضات روحانی با حضور معاون اول قوه قضاییه، 16 اسفندماه در قم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رئيسي
حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی، رییس اداره کل آموزش روحانیون قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مراسم تحلیف قضات روحانی به زودی در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم، اول اسفندماه از ساعت 16 عصر با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، معاون اول قوه قضائیه برگزار می‌شود که در این مراسم 39 نفر از طلاب که دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رسانده‌اند قسم یاد می‌کنند.

حجت‌‌الاسلام یزدی خاطر نشان کرد: امر قضاوت همچون ریاست جمهوری از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است به همین دلیل و براساس قانون، قاضی باید در آغار فعالیت رسمی خود درحضور رییس قوه قضاییه یا نماینده ویژه آن قسم یاد کنند.

وی با بیان این که قضات روحانی در مرکز آموزش قوه قضاییه دوره‌های خود را طی می‌کنند، بیان داشت: این دورها زیر نظر معاونت آموزش قوه قضائیه در شهر قم برگزار می شود و با اتمام این دوره ها کارآموزان وارد امر قضا می شوند.

حجت‌الاسلام یزدی گفت: مرکز تخصصی قضا که وابسته به حوزه علمیه قم است تشکیلاتی جدای از این دوره ها دارد منتهی دوره دیدگان این مرکز تخصصی بعد از اتمام دوره آموزشی این مرکز تخصصی برای گذراندن برنامه های عملی خود به این مرکز مراجعه می کنند./917/پ202/ص
ارسال نظرات