۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۷۶۵
شب گذشته؛

مراسم ششمین یادواره حجت الاسلام ضابط در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ششمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام ضابط، شب گذشته با حضور علما، طلاب و مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حجت الاسلام مرحوم حاج عبدالله ضابط،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ششمین یادواره بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام مرحوم حاج عبدالله ضابط، از روایتگران سیره شهدا و دفاع مقدس، پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور اساتید حوزه های علمیه، علما، روحانیون، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد و حاضران با قرائت قرآن و فاتحه یاد و خاطره این روایتگر سیره شهدا را گرامی داشتند.

این گزارش حاکی است در این مراسم که آیات امینی امام جمعه موقت قم و حائری شیرازی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم حضور داشتند حجت الاسلام حسین جوشقانیان از اساتید حوزه علمیه قم و آشنایان مرحوم حجت الاسلام ضابط در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم اظهار داشت: حجت الاسلام مرحوم ضابط از جمله مؤسسان مؤسسه سیره شهدا بود و در این مرکز منشا خدمات متعددی شد.

حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به برخی از ویژگی های اخلاقی این روایتگر سیره شهدا تصریح کرد: مرحوم ضابط اهل تقوا و عمل بود و همواره سعی می کرد در برنامه های خود خداوند تبارک و تعالی را مد نظر داشته باشد.

وی بیان داشت: این مرحوم زمانی که احساس کرد نسل جوان کشور نیازمند الگوهای عینی و معرفتی مناسب است، با اخلاص همیشگی خود به تبیین و ترویج مکتب شهادت و معرفی شهدا روی آورد.

استاد حوزه علمیه قم از خدمات مثال زدنی این مرحوم در مؤسسه سیره روایت شهدا به نیکی یاد و تصریح کرد: آن مرحوم در این مؤسسه منشا خدمات شایانی شد و دهها روایتگر تربیت کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: حجت الاسلام مرحوم ضابط با هر فردی که به ولایت عشق می ورزید ارتباطی عمیق و صمیمانه داشت.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: این روایتگر دفاع مقدس در سال 82 در حالی که از سخنرانی در یکی از شهرهای شمالی کشور برمی گشت بر اثر صحنه دلخراش رانندگی درگذشت.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ضابط ابراز داشت: شهدا به استقبال مرگ می روند و از آن هراسی به دل راه نمی دهند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: شهدا با سرمایه گذاری واقعی در راه خدا تمام بن بست ها و درب های بسته را شکسته و در کنار انبیا واولیا الهی روزی می خورند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات