۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۵۷۷۵
استاندار خراسان رضوی:

باید نهضت عظیمی در زمینه تدبر در قرآن در کشور صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بصیرت مورد تأکید رهبری در سایه قرآن به دست می آید گفت: باید در کشور نهضت عظیمی در زمینه تدبر در قرآن و عمل به آن صورت گیرد.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور که 29 بهمن‌ماه در تالار نور اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: خراسان رضوی به دلیل میزبانی امام رضا(ع) و ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی خاصی که دارد، می‌تواند در زمینه تدبر و عمل به قرآن در سطح کشور به عنوان نمونه و پایلوت مطرح باشد.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت در خراسان رضوی با یکدیگر جمع شده‌اند، ابراز داشت: امام رضا(ع) به عنوان قرآن ناطق و عترت در خراسان رضوی حضور دارند که ظرفیت ویژه‌ای را برای این استان فراهم کرده است.
صلاحی تصریح کرد: بصیرتی که امسال مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کردند در سایه قرآن به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن در کشور ما رشد و توسعه چشمگیری یافته است، افزود: پس از گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب، جلسات قرائت قرآن در سطحی گسترده در کشور برگزار می‌شود و اکنون زمان آن رسیده که به مفاهیم قرآن پرداخته شود و افراد جامعه در قرآن تدبر و تأمل کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما نیازمند بصیرت قرآنی هستیم، گفت: باید در کشور ما نهضت عظیمی در زمینه فهم و تدبر در قرآن و عمل به آن صورت گیرد.

صلاحی تأکید کرد: با توجه به اینکه رویکرد دولت در سال 89 فرهنگی است در این سال باید نسبت به قرآن به ویژه در زمینه تدبر و عمل به آن گام هایی جدی برداشته شده و در موضوعات و ابعاد مختلف به قرآن رجوع شود./930/د102/ص

ارسال نظرات