۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۷۷۶
رییس سازمان حج و زیارت کشور:

آغاز دوباره عمره مفرده در گرو تضمین رفتار صعودی ها به نقطه مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور، با اشاره به این که این تأخیر تا حدودی تأثیر گذار بود، گفت: این رفتار صعودی ها به نقطه مطلوب برسد، اعزام عمره مفرده دوباره آغاز خواهد شد.
علي ليالي، رييس سازمان حج و زيارت کشور
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، علی لیالی، رییس سازمان حجت و زیارت کشور، ظهر امروز درجمع کارگزاران زیارتی استان در ساری، با بیان این که رفتارهای مأموران صعودی نسبت به زائران ایرانی در طول دو سال گذشته یک حرکت فراگیر بوده است، خاطر نشان کرد: این گونه رفتارهای ناشایست وسؤوال برانگیز مأموران صعودی تغییر کند.

وی با بیان این که این گونه رفتارهای ناشایست با عزت ملت ایران سازگاری ندارد، افزود: پس از این گونه اقدامات طرف صعودی این مسأله درسطح مسؤولات عالی رتبه نظام مطرح شد و نتیجه این شد که حج عمره مفرده برای مدتی متوقف بماند.

رییس سازمان حج و زیارت کشوربا اشاره به این که این عکس العمل ما در مقابل رفتارهای ناشاسیت طرف صعودی لازم بود، گفت: این مقدار توقف عمره مفرده خیر وبرکات بسیاری نیز داشت.

لیالی با اشااره به این که توقف عمره مفره به صورت طولانی مدت ادامه نخواهد داشت، تصریح کرد: ما یک خواسته هایی داریم که طرف صعودی باید نسبت به تأمین این خواسته های ما تضمین دهد.

وی با تأکید بر این که رفتارهای طرف صعودی با زائران ایرانی باید همانند زائران دیگر کشورها باشد، خاطر نشان کرد: طرف صعودی که خود می گوید مسائل حج ارتباطی به مسائل سیاسی ندارد، پس نباید این مسأله را مسائل سیاسی گره بزند.

رییس سازمان حج و زیارت کشوربا بیان این که تبعیض رفتاری مقامات صعودی با گفتارآنها سازگار نیست، بیان داشت: طرف صعودی باید این تضمین را به ما بدهد که با زائران ایرانی همانند زائران دیگر کشورها رفتار کند.

لیالی با اشاره به این که این تأخیر تا حدودی تأثیر گذار بود، گفت: این رفتار صعودی ها به نقطه مطلوب برسد، اعزام عمره مفرده دوباره آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عزت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی را مدیون انقلاب اسلامی، رهبری های امام راحل و رهبری بی بدیل رهبر معظم اقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه ها در دنیا حرفی برای گرفتن دارد.

وی با بیان این که کسی از کارگزاران حج نباید به کار خود به عنوان یک شعغل متعارف نگاه کند، گفت: اگر این کار را به عنوان یک خدمت و تکلیف تلقی کنیم، خیر دنیوی و اخروی نصیب ما خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت کشوربا بیان این که کار ما اعتقادی است و با اعتقادات دینی مردم سرورکار داریم، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم از این جایگاه محافظت کنیم.

لیالی با تأکید بر این که همه ما باید زائر را به عنوان یک هدیه الهی تلقی کنیم، نه یک فرصت مادی، تصریح کرد: دقت در مسائل اخلاقی و نیز تلقی نکردن این عرصه به عنوان یک عرصه مادی باید دو رویکرد اصلی کارگزاران حج باشد.

وی با اشاره به این که ما به هیچ عنوان قائل نیستیم که از عرصه خدمت گذاری به زائر به نام و نان برسیم، بیان داشت: فعالیت در حج، عرصه انتفاع نیست بلکه عرصه خدمت گذاری به مردم مؤمن است و نباید به این عرصه به عنوان عرصه تجارت نگاه کنیم./950/پ202/ص
ارسال نظرات