۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۵۷۸۶
امام جمعه تبریز:

کاهش روابط با انگلیس براساس عزت اسلامی صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: تصمیم در زمینه کاهش روابط با انگلیس بر اساس عزت اسلامی صورت گیرد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرفی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار اخیر مردم تبریز با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: مردم این دیار در مقاطع مختلف تاریخ در مبارزه با استبداد و استعمار جزو اولین ها بوده و هستند.

وی با تشریح ابعاد مختلف قیام 29 بهمن تبریز گفت: این قیام که با برگزاری چهلم شهدای قم آغاز شد، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در سال 87 بود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به خصوصیات های ضداستکباری مردم تبریز در طول تاریخ اظهار داشت: شجاعت، زمان شناسی، استکبار ستیزی، موقعیت شناسی و وفاداری و آغازگری از جمله خصوصیات مردم آذربایجان است.

وی با تشریح بخشی از منویات رهبری در دیدار مردم تبریز گفت: توصیف و تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از آذربایجان بار سنگینی بر دوش همه ما گذاشت، بایستی به تک تک این منویات جامه عمل پوشاند.

امام جمعه تبریز با اشاره به گوشه هایی از این بیانات تاریخی گفت: ایشان حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن با توفیق الهی و آگاهی و بصیرت پاسخی کوبنده و قاطع به مخالفان جمهوری اسلامی دادند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: : رسالت مسؤولان از دیدگاه مقام معظم رهبری پس از این راهپیمایی پرشور خدمت گزاری با خضوع و جدیت تمام در راستای حل مشکلات مردم است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث های موجود در کاهش روابط با دولت انگلیس اظهار داشت: مجلس طرح هایی را در این زمینه مورد بررسی قرار داده که باید ایران اسلامی موضعی غیرتمندانه و حکیمانه در برابر انگلیس داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: دولت و مجلس در برابر تهدیدات و دخالت های دولت انگلیس که بسیار روشن و واضح است، با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری تصمیمی بر اساس عزت ایران اسلامی بگیرند.

وی به سابقه دخالت انگلیس در امور داخلی ایران اشاره کرد و گفت: این دخالت ها که از به انحراف کشاندن انقلاب مشروطیت تا به قدرت رساندن پهلوی در ایران مشاهده می شود، در تاریخ انقلاب اسلامی نیز دخالت های انگلیس در زمینه های مختلف از تحریم اقتصادی تا حوادث اخیر بسیار روشن و واضح است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به دخالت آشکار دولت و رسانه های معاند انگلیس در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: این دخالت ها با استفاده از شرایطی که فتنه گران داخلی ایجاد کردند، همراه شد./935/پ202/ص

ارسال نظرات