۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۵۷۸۸۹
حجت الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

فعالیت‌های شهید آیت الله رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود

فعالیت‌های شهید آیت الله رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، فعالیت های شهید آیت الله رئیسی را در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و او را قطعا یکی از بهترین مدیران تاریخ انقلاب دانست.

حجت الاسلام محمدجواد نوروزی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شهید آیت الله رئیسی را یک شخصیت تربیت شده مکتب اهل بیت دانست و خاطرنشان کرد: شهید رئیسی از جمله شاگردان خاص بزرگانی چون شهید آیت الله بهشتی بود و از ابتدای جوانی و ابتدای انقلاب منشأ خدمات بسیاری برای کشور و نظام اسلامی شد.

فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: شهید رئیسی همچنین یکی از تربیت شدگان مدرسه علمیه حقانی آن روزهای انقلاب بود که توسط شهید بهشتی و شهید قدوسی و بزرگان دیگر اداره می شد. آن مرحوم در خلال مسئولیت خویش برنامه منظم اخلاقی و درسی داشت که توانست هم دکترای فقه و حقوق را بگیرد و در زمینه فقه آنقدر رشد کند که نماینده مجلس خبرگان رهبری شود.

فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام نوروزی یکی از ویژگی های بارز و ممتاز شهید رئیسی را مورد اعتماد بودن نزد امامین انقلاب عنوان کرد و گفت: بنده یادم هست که در سال های پایانی دوران رهبری امام خمینی(ره)، امام طی حکمی پاره ای از پرونده های قضایی را به شهید رئیسی تحویل دادند که به صورت ویژه و خارج از چارچوب نظام قضایی رسیدگی کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شهید آیت الله رئیسی را انسانی با اخلاص، خدمتگزار و شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی معرفی کرد.

حجت الاسلام نوروزی نقطه عطف زندگی شهید رئیسی را دوران کوتاه ریاست جمهوری او دانست و اظهار داشت: شهید رئیسی فردی بود که فارغ از بازی های سیاسی و جناحی خودش را وقف خدمت به مردم کرده و توجهی به حواشی نداشت. توجه او معطوف به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بود و در این راه آرام و قرار نداشت.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: شهید رئیسی آنقدر در تلاش برای رفع مشکلات مردم و کشور بود که حتی تعطیلات خودش را هم صرف سفرهای استانی و رسیدگی به امور کشور و مردم کرده بود.

فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.

وی شهید رئیسی را یکی از موفق ترین مدیران تاریخ انقلاب خواند و تأکید کرد: اهتمام این شهید بزرگوار به رفع مشکلات مردم واقعا کم نظیر بود و اگر کار علمی صورت بگیرد قطعا این موضوع بهتر آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به دیپلماسی فعال و اقتصادی دولت شهید رئیسی، این فعالیتها را بسیار راهگشا در رفع مشکلات بین المللی کشور، اقتصادی کشور و بالابردن جایگاه ایران در بین کشور های دنیا دانست و بیان کرد: در همین دو سالی که اقای رئیسی رئیس جمهور بودند، با سیاستی که در پیش گرفته بودند توانستند ایران را عضو چند پیمان بین المللی معتبر و اثرگذار کند.

فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: سفرهایی که این شهید عزیز به سازمان ملل داشتند و صحبت های خوب ایشان و بالابردن عکس شهید حاج قاسم سلیمانی و قرآن کریم از جلوه های دیگر سیاست اثرگذار وی در سطح بین الملل بود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) فعالیت های شهید رئیسی در زمینه سیاست خارجی را گام هایی در زمینه افق تمدنی انقلاب اسلامی خواند و توضیح داد:  شهید رئیسی بدون تردید گام های بلندی را در زمینه حرکت تمدنی انقلاب اسلامی برداشت.

فعالیت های شهید رئیسی در راستای حرکت تمدنی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: شهید رئیسی یکی از پشتیبان های اصلی جبهه مقاومت بود و یک راهبرد متمایز از همه دولت های قبلی اتخاذ کرد و آن تقویت رابطه با همسایگان و تقدم این رابطه بر دیگر روابط بین الملل است. وی معیشت مردم را با برجام گره نزد و دیپلماسی عزت مندانه اش موجب ارتقاء موقعیت سیاسی ایران در عرصه بین الملل شد.

ارسال نظرات