۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۵۷۹۳۷

جزئیات محل تدفین و برگزاری مراسم شهید امیرعبداللهیان

جزئیات محل تدفین و برگزاری مراسم شهید امیرعبداللهیان
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید والامقام امیرعبداللهیان در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید والامقام امیرعبداللهیان ساعت ۱۱ صبح پنج شنبه ۳ خرداد ماه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار می‌شود.

همچنین مراسم بدرقه و وداع با وزیر انقلابی و جهادی امور خارجه شهید دکتر امیرعبداللهیان ساعت ۹ صبح همان روز در میدان مشقِ وزارت امور خارجه (ورودی خیابان فردوسی) برگزار خواهد شد.

گفتنی است بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی که چند روز قبل برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌ و هوایی دچار سانحه شد و با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌ دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

سرانجام گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌ دیده را بعد از گذشت 17 ساعت کشف کردند.

متاسفانه در این سانحه هوایی، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله آقای دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد، شهادت گونه به سوی معبود شتافتند.

ارسال نظرات