۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۷۹۵
عضو خبرگان رهبری:

قیام تاریخی 29 بهمن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: قیام تاریخی 29 بهمن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
امام جمعه مراغه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان مراغه اظهار داشت: حمله پلیس باکو به جمع عزاداران 28 صفر در این شهر غیر قابل قبول است.

وی با انتقاد از رفتار خشن با شیعیان جمهوری آذربایجان طی ماه های اخیر خاطر نشان کرد: بنده از جایگاه یک طلبه اعلام می شود و ربطی به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ندارد.

امام جمعه مراغه با اشاره به صبغه دینی جمهوری آذربایجان و تعاملات فرهنگی و مذهبی این کشور با ایران تصریح کرد: باکو از زمان گذشته پایگاه تشیع بوده و علمای بسیاری از این خطه در جهان تشیع تاثیرگذار بوده اند.

وی ادامه داد: سردمداران جمهوری آذربایجان با سیاست های غلط خود این کشور را به پایگاه آمریکا و اسراییل تبدیل کرده و اجازه عزاداری برای پیامبر و امام حسن (ع) را به مسلمانان این کشور نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به تاریخ کشور آذربایجان خطاب به سران این کشور اسلامی خاطر نشان کرد: آنان باید از سرنوشت رضاخان درس عبرت بگیرند چراکه در مملکتی که مهد شیعه است ، این سیاست ها جوابگو نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم تبریز با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: قیام تاریخی 29 بهمن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد، چنانکه با نگاهی به تاریخ خواهیم یافت که مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پیش قدم بودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع تبریزی ها، مردم آذربایجان را به وفاداری و پیشرو انقلاب بودن تعبیر کردند، البته حضور مردم این دیار در تمام صحنه های انقلاب و دوران دفاع مقدس نشانگر ولایت مداری، علاقه و وفاداری آنان نسبت به اسلام و تشیع است./935/پ202/ص

ارسال نظرات