۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۷۵۸۰۷۳
دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

ریاست جمهوری، جایگاه خدمت است نه قدرت

ریاست جمهوری، جایگاه خدمت است نه قدرت
حجت الاسلام فولادی با تاکید بر اینکه شهیدان رئیسی و بهشتی شیفتگان خدمت بودند، تصریح کرد: آنها تشنگان قدرت نبودند و جایگاه ریاست جمهوری و قاضی القضات بودن برای آنها ابزار خدمت به مردم بود.

حجت الاسلام محمد فولادی وندا دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت به بیان نکاتی در مورد ویژگی‌های برجسته شهید آیت الله رئیسی و بهشتی پرداخت و اظهار داشت: شباهت‌های زیادی بین شهدای مظلوم رئیسی و بهشتی وجود دارد؛ یکی از ویژگی‌های برجسته این است که هر دو بزرگوار قاضی القضات و مجتهد عادل منصوب ولی فقیه بودند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی و شهید بهشتی در زمان حیات مورد هجمه‌های بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی قرار گرفتند، گفت: انواع و اقسام تهمت‌ها به رئیس جمهور شهید زدند و جالب این است که رویکرد ایشان مانند استادش شهید بهشتی سکوت بود؛ آنها در مقابل دشمنی‌ها خم به ابرو نیاوردند و مانند بعضی رجال سیاسی جنجال رسانه‌ای به راه نیانداختند.

دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی و شهید بهشتی را ذوب بودن در ولایت خواند و ابراز کرد: هردو شهید، سید مظلومان و ناشناخته بودند، آنها بعد از شهادت شناخته شدند و آیندگان بیشتر خواهند فهمید که چه گوهر‌های گرانبهایی را از دست داده اند.

وی خدمت بی منت و خستگی ناپذیری را از ویژگی‌های برجسته آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند رئیسی عزیر خستگی نمی‌شناخت؛ آیت رئیسی خستگی را خسته کرده بود؛ فقدان شهید رئیسی خسارت‌بار است و امیدواریم شهادت ایشان بسترساز حرکت پرشتاب تمدنی برای ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفداء باشد.

حجت الاسلام فولادی وندا عامل تغییر ریل انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در مسیر اصلی حرکت تمدنی را از اقدامات موثر شهیدان بهشتی و رئیسی برشمرد و تصریح کرد: آنها مدیران تراز اول انقلاب اسلامی بودند و حین خدمت به شهادت رسیدند؛ آنها مدیران تاثیرگذار در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بودند.

دانشیار گروه جامعه شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسیری که آیت الله رئیسی نشان داد راهنمای مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده است، گفت: اگر این مسیری که آیت الله رئیسی مشخص کرد طی نشود، سال‌ها عقب خواهیم افتاد؛ باید مردمی که دغدغه‌مند نظام، انقلاب و مسائل سیاسی هستند بصیرت ولایی داشته باشند و با انتخاب صحیح کمک کنند تا مسیر نیمه تمام با قدرت و قوت بیشتر به انتها برسد. 

حجت الاسلام فولادی وندا با تاکید براینکه شهیدان رئیسی و بهشتی شیفتگان خدمت بودند، اظهار داشت: آنها تشنگان قدرت نبودند و جایگاه ریاست جمهوری و قاضی القضات بودن برای آنها ابزار خدمت به مردم بود؛ مردم انتظار دارند کسی که جایگاه ریاست جمهوری را تصاحب می کند نگاه خدمت به این جایگاه داشته باشد و بتواند گفتمان خدمت را در جامعه زنده کند.

ارسال نظرات