۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۵۸۱۰۰
یادداشت؛

شهید جمهور و راهی که ادامه دارد

شهید جمهور و راهی که ادامه دارد
رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد؛ اما راه او تمام نشده و بدیهی است با فقدان یک خدمتگزار اجازه نمی دهیم خللی در روند کشور و انتخابات ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حادثه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران آیت‌اللهدکتر سیدابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و همچنین دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد در تاریخ  30 اردیبهشت ۱۴۰۳ در نزدیکی روستای اوزی ورزقان، باعث تأثر و اندوه فراوان شد و همه ملت ایران را داغدار این عزیزان کرد.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

«رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی شد»[1]

شهید جمهور و راه ناتمام

بدون تردید خدمات و زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی در داخل کشور و صحنه بین‌الملل که بارها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، هرگز از اذهان مردم قدرشناس ایران پاک نشده و به الگویی برای سایر خدمتگزاران بدل خواهد شد.

نظریه ولایت فقیه در چارچوب نگرش الهی به مقوله رهبری و مدیریت و با استفاده از منابع اسلامی، به دنبال طراحی و تحقق نظامند ارتباط بین دین و سیاست در عرصه مدیریت جامعه و نهادهای برخواسته از آن است.


شهید جمهور و راه ناتمام

مدیریتی که نبوغ ها را شکوفا سازد، استعدادها را پرورش دهد و حرکت ها را منظم و سریع و همسو و هم جهت کند. همان طور که امام(ره) فرموند: «شما خودتان را حا کم مردم ندانید، شما خودتان را خدمتگزار مردم بدانید... حکومت، همان خدمتگذاری است

شهید جمهورما ضرورت اولویت دادن به قشرهای محروم، مناطق دور افتاده از مرکز، روستائیان و عشایر کشور، گره‌گشایی از زندگی مردم و تعریف آن در راستای معنویات و آرمان‌های انقلاب، توجه به این که اسلام برای دنیا و آخرت مردم برنامه و هدف دارد را به نمایش گذاشت.

شهید جمهور و راه ناتمام

تحویل دولت حسن روحانی به آیت الله رئیسی با بیش از 300 هزار میلیارد کسری و آوار مصائب فراوان از جمله فقدان واکسن در بیماری کرونا پس از 1000 روز تلاش وخدمات بی منت و بدون ذکر عوامل وضع موجود، شبانه روزی نسبت به رفع مشکلات و هموار سازی ارائه خدمات قدم های بلندی برداشت که دولت های بعدی از آن بهره مندخواهند بود.

شهید خدمت با شجاعت وصف ناپذیر درهمه بخش ها - در زمینه فرهنگ، در زمینه مسائل سیاسی و در زمینه امنیت - مسأله «رضی العامة و سخط الخاصة» بود؛ آنهایی را در نظر داشت که فریاد مسئولان را در هنگام لازم جواب می‌دهند. آزادسازی سواحل، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها، انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی برای اولین بار، جلوگیری از قاچاق گسترده آرد، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، افتتاح پروژه های نیمه تمام، به رغم خواست دشمن که در کشوررشد تولید نداشته باشیم،‌ اما اتفاق افتاد؛ و در سراسر کشور ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه به خط تولید بازگشت و هزاران نفر به کار خود برگشتند و...

شهید جمهور و راه ناتمام

رئیسی در عمر کوتاه خدمت در مقام ریاست جمهوری، اثبات کرد که بدون معطل کردن کشور به اراده دشمنان و اتکاء به نسخه‌هایی چون برجام و FATF و با تلاش خستگی‌ناپذیر و تدابیر عملی همچون افزایش مبادلات با کشورهای دوست و همسایه و اتکاء به توان مردم ایران، می‌توان بر مشکلات فائق آمد و گام‌های بزرگ و ماندگار برداشت. وی با اولویت دادن اصلاحات بنیادی بر اقدامات مقطعی و کوتاه مدت؛ به فرموده رهبر انقلاب، فردای کشور را فدای امروز نکرد . شهید آیت الله رئیسی سردار کارهای نیمه تمام بود و همه کارهای نیمه تمام دولت در طول ۴۰ سال گذشته را یا به سرانجام رساند یا در روزها و ماه‌ها و همین سال آینده به اتمام می‌رسد.

شهید جمهور و راه ناتمام

رفتار دولت سیزدهم با نظام های بین‌المللی و نظام سلطه امروز پایبندی به معیار عزّت، حکمت، مصلحت بود. سیاست خارجی ما حمایت از مقاومت و یاری مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و مخالفت با جبهه ظالمین به ویژه صهیونیست و استکبار جهانی بوده که شهید امیرعبداللهیان عزت جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی ارتقا داد و واقعاً بزرگترین فداکاری‌ها در برهه‌های حساس یکی دو سال گذشته خلق کرد و دشمن را در حوزه دیپلماسی صدها بلکه هزاران کیلومتر عقب زد و در بهترین شرایط بهترین موضع گیری ها را اتخاذ کرد.

شهید جمهور و راه ناتمام

تداوم جهاد خدمت رسانی به مردم

بدیهی است با فقدان یک خدمتگزار اجازه نمی دهیم خللی در روند کشور و انتخابات ایجاد شود. مردم در انتخابات پیش رو کاندید اصلح و رهرو آیت الله رئیسی را انتخاب تا نهضت خدمت رسانی با سرعت و انرژی بیشتری در کشور ادامه پیدا کند. دشمن اگر می توانست روی مردم و یا گروه‌های سیاسی اثر بگذارد، کاری میکرد که اصلاً انتخابات برگزار نشود. اما «انهم یکیدون کیدا و اکید کیدا» خدای متعال مکر آنها را پاسخ می دهد و ان شاءالله انتخابات به خوبی برگزار خواهد شد.

اهمیت و ضرورت انتخابات

اکنون جناب آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار گرفته و مؤظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

انتخاباتِ امسال، انتخابات بسیار پُرمعنا و مهمّی است. مردم بصیر ایران آیت الله رئیسی را انتخاب کردند و وجودش را مغتنم شمردند و شهادتش را بزرگ دانستند. حقوق مردم اقتضاء می کند انتخابات پیش رو را قدر بدانند و با شکوه و عظمت در آن شرکت کنند تا راه نیمه آیه الله رئیسی در همه عرصه ها توسط رجل سیاسی با همه ویژگی های  وی به اتمام برسد.

با انتخابات پر شور، خون تازه‌ای به پیکر انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی دمیده خواهد شد؛ حرکت و نشاط تازه‌ای پیدا خواهد کرد. البته آفتهائی وجود دارد؛ باید سعی کنیم این آفت‌ها پیش نیاید.

شهید جمهور و راه ناتمام 

نقش و جایگاه رئیس جمهور

رئیس جمهور در کشور ما و طبق قانون اساسی، امکانات فوق‌العاده وسیعی در اختیار دارد. توانایی و اختیارات فراوانی از لحاظ قانونی متوجه رئیس جمهوری است؛ بودجه ی کشور در اختیار رئیس جمهور است؛ مدیران کشور در سطوح مختلف در اختیار رئیس جمهور هستند؛ بنابراین تعیین رئیس جمهور، یعنی تعیین مدیری که بتواند ثروت عظیم مردم را که در بودجه و امکانات و مدیریت های کشور متبلور است، به نحوی در سرتاسر آفاق این ملت گسترش دهد تا نیازهای مردم با این ثروت عظیم برآورده شود. ملت و کشور ما بر اثر تلاش دولتهای چند سال گذشته، ثروت متراکمی از امکانات به دست آورده است. مدیریت های آینده باید بتوانند این ثروت را افزایش دهند و آن را در زندگی مردم بگسترانند و با فساد به معنای واقعی کلمه مبارزه کنند.

نکات

1. طبق اصل 131 باید انتخابات ظرف 50 روز و به موقع انجام شود.

2. چون دراین مقطع حساس حضور حماسی مردم در پای صندوق ها لازم است. مردم با حضور حداکثری حماسه‌ی سیاسی خلق کنند، و با انتخابی شایسته و درخور موجبات آینده ای پیشرفته و تمدن ساز و امید آفرین برای مستضعفان جهان و یأس و نا امیدی برای دشمنان را به ثبت برسانند. 

3. مردم بصیر برای آینده درخشان کشور خود باید فردی صالح، خدوم، با انگیزه، انقلابی، ولایی که عین سیاست های داخلی و خارجی رهبری را به نحو احسن اجرا نماید و قائل به حمایت و تقویت جبهه مقاومت باشد، چهره ای مردمی و متعلق به مردم که معتقد به مبارزه با فساد در وجودش نهادینه باشد، خستگی ناپذیرکه بتواند ضمن ادامه راه شهید عزیز سید ابراهیم رئیسی کارهای نیمه تمام دولت سیزدهم را به سرانجام برساند، انتخاب کنند.

شهید جمهور و راه ناتمام

دو تذکار مهم

1. هرچه مشارکت بیشتر باشد دشمنان و بدخواهان دچار رعب و وحشت شده و مانعی بر ادامه شیطنت شان علیه منافع کشور خواهد داد؛ بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی و ملت بصیر و بزرگ ایران به شمار می رود.

2. آحاد ملت می دانند آنچه بکارند، درو می کنند و از انتخاب های بد و خوب خود در دوره های قبلی عبرت بگیرند. انتخابات اگر به‌صورت مطلوب انجام گیرد، آینده را تضمین و امنیت کنونی را هم تأمین میکند.

نشانه‌های امیدبخش در برابر ‌چشم ما است. رویش های انقلاب و دست‌ودل های امین و خدمتگزار، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و ‌کیسه‌دوختگان است. دنیا به مدیران جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام ‌مینگرد. با قوّت خداداد، به سوی ‌آینده خیز برمی داریم و حماسه می آفرینیم. ان شاءالله

حجت الاسلام علی‌اصغر مجتهدزاده

 .................. 

[1] پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 31/2/1403

ارسال نظرات