۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۷۵۸۱۰۸
استاد درس خارج حوزه:

در مقطع کنونی کشور از توسل به حضرت ولی عصر غافل نشویم

در مقطع کنونی کشور از توسل به حضرت ولی عصر غافل نشویم
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان گفت: توسل و توجه به مباحث معنویات از نکاتی است که در مقطع کنونی کشور نباید از آن غفلت کرد تا به نتیجه رسید و باید از حضرت ولی عصر (عج) کمک خواست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در جلسه طلاب و فضلای کهنوج و منوجان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران، به آیه 156 و 157 سوره بقره اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیات فرموده است: «الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ * أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ / [همان] كسانى كه چون مصيبتى به آنان برسد مى‏ گويند ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى‏ گرديم * بر ايشان درودها و رحمتى از پروردگارشان [باد] و راه‏يافتگان [هم] خود ايشانند».

وی ابراز داشت: انسان هایی که در برابر مصیبت صبر می کنند، خداوند جزای آنان خواهد داد و مطابق با قرآن کریم، «ان الله لا یخلف المیعاد / خداوند از وعده خود تخلف نمي‏كند».

سخنران این جلسه بیان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر زمانی که مشکل سختی در کشور پیدا شد، سبب بالندگی و گسترش نظام شده است و در زمان ارتحال امام راحل نیز چنین وضعیتی در جامعه ایجاد شد، اما با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به مقام رهبری، آرامش و بالندگی به جامعه برگشت و شاهد استمرار نظام شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان اظهار داشت: در شرایط حساسی قرار داریم و اگر صبر به معنای واقعی داشته باشیم، حتما شاهد گشایش های بسیاری خواهیم بود.

وی ابراز داشت: یقینا ناراحت ترین شخص در ایران اسلامی برای شهادت رئیس جمهور، رهبر معظم انقلاب هستند؛ اما ایشان صبر و حلم بالایی داشته و به وعده های الهی یقین دارند و با روحیه بالا کشور را به پیش می برند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: جامعه نیاز به حرکت مضاعفی دارد و گاهی خداوند مصلحت می داند که با این اتفاقات، شاهد ایجاد این حرکات مضاعف در کشور باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: این اتفاقات وظایف ما را مشکل تر خواهد کرد؛ چراکه باید تلاش بیشتری برای انتخاب جایگزین مناسب داشته باشیم و صبر واقعی، تفکر و تلاش مضاعف در این خصوص است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در پایان اظهار داشت: توسل و توجه به مباحث معنویات از نکاتی است که در مقطع کنونی نباید از آن غفلت کرد تا به نتیجه رسید و باید از حضرت ولی عصر (عج) کمک خواست.

ارسال نظرات