۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۵۸۱۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

جزئیات تغییر و جابه‌جایی زمان امتحانات سطوح عالی حوزه های علمیه

جزئیات تغییر و جابه‌جایی زمان امتحانات سطوح عالی حوزه های علمیه
معاون آموزش حوزه علمیه قم از تعیین دو تاریخ آزمون برای امتحانات نهایی دورس طلاب و فضلای قم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار به سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طلاب سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: طبق روال سال های گذشته، امتحانات حوزه های علمیه از روزهای پایانی خردادماه شروع می شد؛ اما امسال با توجه به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، متناسب با رویداد مهم سیاسی - اجتماعی انتخابات در کشور، برنامه های امتحانی حوزه های علمیه را متناسب با این رویداد مهم تنظیم کردیم.

وی افزود: با بررسی های انجام شده، تلاش شد در برنامه های امتحانی تغییراتی انجام شود تا در نقش آفرینی طلاب و فضلای حوزه در این رویداد سیاسی -اجتماعی مشکلی به وجود نیاید.

معاون آموزش حوزه علمیه قم بیان داشت: طبق جمع بندی های صورت گرفته، تاریخ 20 تا 24 خردادماه برای امتحانات طلاب و فضلای حوزه در نظر گرفته شد؛ اما علاوه بر این در نیمه اول مردادماه نیز امتحانات فوق العاده دیگری برگزار خواهد شد تا طلابی که نتوانستند در امتحانات خردادماه شرکت کنند، بتوانند در مردادماه، امتحانات دروس خود را به پایان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین دو تاریخ آزمون برای امتحان دورس طلاب، فرصت بسیار خوبی برای طلاب و فضلای حوزه به وجود می آورد تا طلاب گرامی بتوانند با برنامه ریزی های لازم، بخشی از امتحانات نهایی در نظر گرفته شده را در تاریخ خردادماه و بخشی دیگر را در مردادماه پشت سر گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار داشت: با تعیین دو تاریخ آزمون برای امتحانات دورس طلاب، تا حدودی از بار روانی آزمون نهایی کاسته شده و در مجموع بازخوردهای بسیار خوبی خواهد داشت؛ البته همین روند برای تابستان نیز اتفاق افتاد؛ زیرا ما امتحانات شهریورماه را نیز، کماکان در جای خود داریم و عملا تا قبل از شروع سال تحصیلی آینده، 3 نوبت امتحانی دیگر نیز داریم.

گفتنی است، جزئیات برنامه امتحانی خرداد و مرداد به زودی اعلام خواهد شد و پیش از این خبرگزاری رسا از تغییر و جابجایی زمان امتحانات حوزه های علمیه خبر داده بود.

ارسال نظرات