۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۱۶۸
آیت الله شب زنده دار:

شهید جمهور، شب و روز نداشت و پیوسته مشغول خدمتگزاری بود

شهید جمهور، شب و روز نداشت و پیوسته مشغول خدمتگزاری بود
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تلاش و کوشش های خستگی ناپذیر شهید آیت الله رئیسی در طول سه سال ریاست جمهوری در کشور، شهید جمهور را شخصیتی دلسوز و خدمتگزار دانست که شب از روز نمی شناخت و پیوسته مشغول خدمت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در آغاز جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار می شود با اشاره به حادثه بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه، شهادت رئیس جمهور فقید و دیگر شهدای خدمت را حادثه ای اسفناک دانست و اظهار داشت: این حادثه، حادثه ای غم انگیز و پرخسارت برای کشور بود اما خداوند متعال گاهی برخی امور که به ظاهر مصیبت است را در باطن آن نعمت قرار داده و جزو الطاف خفیه حق تعالی به شمار می رود.

وی افزود: بعد از شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت، انسجام ملی در جامعه پررنگ شد و همه در تشییع ها به صورت حماسی حضور پیدا کردند که همه اینها همانند آبی است که بر زنگارها ریخته شده و همه چیز را شستشو می دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که خداوند در قرآن کریم می فرماید «گاهی ما افرادی را از بین شما می بریم اما گاهی بهتر از او یا همانند او جایگزین خواهیم کرد» ابراز امیدواری کرد خداوند متعال بهترین ها را برای ملت ایران مقدر گرداند تا رفتن به سمت پیاده کردن احکام الهی در جامعه، پرفروغ تر و با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

آیت الله شب زنده دار، رئیس جمهور فقید و همراهان را مصداقی از تعابیر امام جواد علیه السلام به علی بن مهزیار دانست و بیان داشت: امام جواد علیه السلام در تعابیری به علی بن مهزیار می فرماید: دلسوز، فرمانبردار، خدمتگزار، بزرگ می داشتید آنچه که در شریعت باید بزرگ داشته شود، هم قیام می کردید به آنچه که بر تو واجب است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: شهید آیت الله رئیسی شب از روز نمی شناخت و پیوسته اشتغال به خدمت داشت؛ جلساتی که شاید سال ها بود برگزار نمی شد؛ اما شهید بزرگوار آن جلسات را برگزار کرد و مدام در خدمت به مردم بود.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به این که مردم تبریز شهید آیت الله آل هاشم را بسیار دوست داشتند، ابراز کرد: علت محبت و دوست داشتن آیت الله آل هاشم توسط مردم تبریز این بود که درِ خانه این شهید بزرگوار همیشه برای مردم باز بود و تا جای ممکن به حوائج مردم رسیدگی می کرد؛ البته همین حالت درباره شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز وجود داشت. 

ارسال نظرات