۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۵۸۱۷۲
میرجعفری در گفت وگو با رسا تاکید کرد:

لزوم روایتگری موثر و توجه به روایت اول در جامعه

لزوم روایتگری موثر و توجه به روایت اول در جامعه
رئیس اداره خانواده حوزه علمیه با اشاره به این که ما در عمل، همیشه جوابگو  و پاسخگو بودیم؛ درحالی که باید روایت کننده باشیم بر لزوم روایتگری موثر و توجه به روایت اول در جامعه تاکید کرد.

خانم زهره سادات میرجعفری رئیس اداره خانواده حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم پرداخت های رسانه ای و ضرورت روایت اول در حوادث و رخدادهای گوناگون اظهار داشت: اطلاع از حوادث و رخدادها، در واقع حقی بر مردم جامعه است و باید فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در دولت ها به خوبی به مردم جامعه و افکار عمومی انتقال داده شود.

وی افزود: باید ابتدا اطلاعاتی از سوی دولت ها و مسئولین مربوطه به رسانه ها و افکار عمومی داده شود تا رسانه ها و فعالان رسانه ای نیز بتوانند پرداخت های لازم در راستای جهاد تبیین و اطلاع رسانی را داشته باشند.

رئیس اداره خانواده حوزه علمیه بیان داشت: در چند روز گذشته برخی از اقدامات دولت شهید آیت الله رئیسی، توسط برخی از مسئولین دولت در رسانه ملی منتشر شد که یکی از این افراد گفت «من برای اولین بار است که این حرف ها را بیان می کنم...» باید پرسید که چرا باید این گونه باشد؛ درحالی که مردم، تشنه شنیدن این حرف ها بودند و هستند؛ قطعاً می توانستیم این اقدامات را به روش های مختلفی، رسانه ای کرده و به اطلاع عموم برسانیم.

جعفری با اشاره به لزوم توجه به روایت اول در کشور خاطرنشان کرد: امروزه جنگ، جنگ رسانه ای است؛ اما متاسفانه همیشه روایت اول را از دست دادیم و در بسیاری از مواقع ما صبر می کنیم تا خوراک رسانه ای برای رسانه های معاند آمده شود تا به اهداف خود دست پیدا کنند و بعد از این که دشمنان به اهداف خود رسیدند، تازه ما وارد می شویم تا به تعدادی از شبهات بسیاری که توسط دشمنان وارد شده است، پاسخ دهیم.

وی افزود: ما در عمل، همیشه جوابگو و پاسخگو بودیم؛ درحالی که باید روایت کننده باشیم و روایتگری - حتی در جاهایی هم که بحث امنیتی داشته باشد - باید مورد توجه ما بوده و مورد اهتمام همگان باشد تا از شکل گیری اشکالات و شبهات مختلف در اذهان افراد جامعه، جلوگیری شود.

رئیس اداره خانواده حوزه علمیه با اشاره به نقص رسانه های داخلی در زمینه انتشار روایت اول در جامعه اظهار داشت: اتصال بین مسئولین و انتقال آن به مردم، عمده مشکل روایتگری ما در حوزه روایت اول است و باید در مواقع و رخدادها، اخبار منتشره به گونه ای باشد که در عین حال که اقناع فکری را به دنبال دارد، روشنگر نیز بوده و جلوی بسیاری از حرف و حدیث ها در جامعه را بگیرد.

جعفری تاکید کرد: باید برای همیشه، نقص رسانه ای رسانه های داخلی در حوزه روایت اول و روایتگری موثر در جامعه، برطرف شده و با اجرای سیاست های خاص و دریافت داده های لازم از سوی مسئولین مربوطه در حوادث و رخدادهای گوناگون، از شکل گیری اشکالات مختلف در افکار عمومی جامعه جلوگیری شود.

ارسال نظرات