۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۷۵۸۲۲
حجت الاسلام ادیب یزدی:

جایگاه وقف در برنامه ریزی های فرهنگی فراموش شده است

خبرگزاری رسا ـ رئیس سابق مجتمع فرهنگی بلال صدا و سیما گفت: جایگاه وقف در برنامه ریزی های فرهنگی فراموش شده است و متصدیان فرهنگی کشور نیز از این مقوله مهم غفلت کرده اند.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی رئیس سابق مجتمع فرهنگی بلال صدا و سیما اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق، علمی و عمیق در زمینه تبیین جایگاه وقف می تواند باعث بهبود وضعیت فعلی شود.

وی با انتقاد از عدم تناسب برآیند ثروت در کشور با میزان موقوفات، خاطر نشان کرد: نسبت ثروت در کشور به میزان موقوفات در دهه های گذشته به مراتب از وضعیت کنونی بهتر بوده و این نتیجه عدم فرهنگ سازی در این زمینه است.

این کارشناس علوم دینی اظهار تأسف کرد: فرهنگ و معنای واقعی وقف درمیان مردم به خوبی تعریف نشده است و آنان هر کار خیری را در راستای فرهنگ وقف تلقی کنند.

وی با بیان این که وقف امری خداپسندانه و مستمر تاهمیشه تاریخ است، افزود: وقف شامل هر کار خیری نمی شود؛ بلکه خود مقوله ای دارای چارچوب خاص است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به این که جایگاه فرهنگی وقف در کشور مفقود شده است، گفت: با وجود این که در سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثروت رشد خوبی داشته است؛ اما وضعیت موقوفات چندان تغییری نکرده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به مراسم سوگواری برگزار شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: به تصویر کشیدن وقایع و فتنه های زمان ائمه اطهار (علیهم السلام ) در قالب آیین های عاشورایی اقدام بسیارمثبتی دراین مراسم است که با پخش بیانات مقام معظم رهبری در اجرای این نمایش ها، مخاطب به تحلیلی درست از آن فتنه ها دست می یابد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: راهبرد فکری مناسبی در برگزاری واجرای این مراسم به چشم می خورد که باید از بر گزار کنندگان آن به خاطر اجرای چنین برنامه عظیم وتأثیر گذاری تقدیر کرد. /930/د102/ص
ارسال نظرات