۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۵۸۴۱
از امروز؛

نام نویسی علاقه مندان ورود به حوزه علمیه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: نام نویسی حوزه‌های علمیه برادران سراسر کشور از امروز به صورت اینترنتی آغاز شد.
حوزه علميه طلاب جوان مسجد جامع و حوزه علميه طالبيه تبريز


حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نام نویسی حوزه‌های علمیه براداران از امروز به صورت اینترنتی آغاز شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه برادران می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی
WWW.HOWZEH-QOM.COM اقدام به نام نویسی کنند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: زمان نام‌نویسی از اول اسفند تا دهم فروردین ماه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و کارت ثبت نام اینترنتی به ادارات مرکزی پست شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون آموزش‌ حوزه‌های علمیه گفت: دواطلبان باید برای نام نویسی حتما کارت ویژه ثبت نام را از مراکز پستی دریافت کنند تا بتوانند در سایت معاونت آموزش نام نویسی کنند، این کارت به عنوان کد رهگیری آن‌ها شناخته می‌شود و باید آن را تا پایان مراحل نام نویسی و آزمون نگهدارند.

وی با بیان این که دارندگتن مدارک کاردانی به بالا نیاز به شرکت در آزمون کتبی ندارند، اظهار داشت: این دسته از داوطلبان باید در سایت معاونت آموزش حوزه نام نویسی کنند و تنها در مصاحبه حضوری شرکت کنند.
 
معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: مجموعه امتیازاتی که در دفترچه ذکر شده است و همچنین معدل و مصاحبه حضوری دارندگان مدرک کاردانی به بالا در پذیرش آنها تاثیر گذار است، همچنین در پذیرش این گروه محدودیت خاصی وجود ندارد و بیشتر آن‌ها در تهران، بناب و قم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که نزدیک به ده هزار طلبه در سال جاری در حوزه‌های علمیه سراسر کشور پذیرش می‌شوند، در خصوص پذیرش طلاب در مدارس علمیه قم گفت: اولویت پذیرش طلاب با افراد بومی در هر منطقه است؛ ولی با توجه به ظرفیت محدود مدارس علمیه قم، امتیاز کسب شده در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی در پذیرش مدارس قم تاثیر گذار خواهد بود، هم‌اینک مدارس علمیه قم تا 1200 نفر ظرفیت پذیرش دارند.

وی، برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه را از شرایط عمومی پذیرش حوزه‌های علمیه اعلام کرد و اظهار داشت: قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1371)، تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی برای نام نویسی در حوزه‌های علمیه است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه یادآور شد: سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود و داوطلبان دارای مدرک کاردانی و بالاتر، نباید در زمان ثبت نام، بیش از شش ماه از تاریخ فراغت تحصیلی آنان گذشته باشد،‌همچنین حافظان‌حداقل یک‌ششم قرآن کریم یا نهج‌‌البلاغه، خانواده های محترم شهدا ، فرزندان ‌‌جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از اولویت برخوردارخواهند بود.

وی گفت: حافظان کل قرآن کریم ، دانشجویان و دارندگان مدرک‌کاردانی و بالاتر، آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس ‌معدل ‌کل آخرین‌ مدرک ‌تحصیلی و مصاحبه انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه دهم اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت ‌کتبی در دو مقطع سیکل و دیپلم با موضوعات قرآن، احکام، معارف اسلامی، ادبیات و زبان فارسی ، عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش‌ و استعداد برگزار می‌شود.

وی افزود: نتایج آزمون ورودی هشتم خرداد ماه در مراکز برگزاری آزمون و سایت معاونت آموزش حوزه علمیه اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ داوطلبان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن 2922051-0251(داخلی های 298- 295- 285) تماس بگیرند./917/پ202/ع

ارسال نظرات