۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۵۸۴۵۲

آیا مجلس تکلیف ساترا و نمایش‌خانگی را یکسره می‌کند؟

آیا مجلس تکلیف ساترا و نمایش‌خانگی را یکسره می‌کند؟
نمایندگان مجلس با حضور در ساترا از ضرورت هماهنگی وزارت ارشاد با ساترا تا جلوگیری از موازی‌کاری‌های عجیب و غریب و ورود به حل و فصل خلأهای قانونی و چالش‌های موجود در نمایش‌خانگی که تکلیف کاملاً روشن شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، این روزها با افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این انتظار وجود دارد علی‌‌رغم وفاداری به مصوبه‌های دوره گذشته، خلأها، ضعف‌ها و کمبودها در این حوزه نیز ترمیم و تقویت پیدا کنند. یکی از این اتفاقات به ساترا و خلأهای قانونی موجود در تنظیم‌گری شبکه نمایش‌خانگی است که نیاز به تعیین تکلیف ویژه دارد. 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد کامران غضنفری، سید مرتضی محمودی و ابوالفضل ظهره‌وند نمایندگان منتخب مردم تهران با حضور در نمایشگاه دائمی ساترا و همچنین حضور در بخش‌های فنی و نظارتی این سازمان در جریان خدمات و فعالیت‌های ساترا قرار گرفتند.

صحبت‌هایی که در این میان رد و بدل شد امیدوارکننده است که ورود مجلس دوازدهم به ماجرای شبکه نمایش‌خانگی و خلأهای قانونی موجود در این میان جدّی‌تر و دقیق‌تر از گذشته پیش برود.

نمایش‌خانگی , ساترا , صدا و سیما , مجلس شورای اسلامی ایران ,

در مجلس جدید باید خلاء های قانونی ساترا حل شود

کامران غضنفری نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در جریان بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا  تأکید کرد: برداشت کلی من بعد از گفت‌و‌گوهایی که با مسئولین ساترا داشتم این است که علی‌رغم فعالیت و تلاش همکاران ساترا، هنوز برخی چالش‌ها در حوزه تنظیم‌گری شبکه نمایش‌خانگی وجود دارد که دلیل آن خلاءهای قانونی است، به ویژه در حوزه ضمانت اجرایی تمهیداتی نیاز است که ضرورت دارد در قالب تصویب یک قانون یا ماده واحده خلاءهای قانونی برطرف شود.

نمایش‌خانگی , ساترا , صدا و سیما , مجلس شورای اسلامی ایران ,

ضرورت هماهنگی وزارت ارشاد با ساترا

ابوالفضل ظهره‌وند دیگر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که برای مؤثر بودن در عرصه‌های فرهنگی رسانه ای و در مقابل تهدیدات باید همکاری بین بخشی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: برای نیل به این کنش‌گری قطعاً مجلس دوازدهم هم رسالت و نقش سنگینی دارد و سایر ارگان‌هایی که وجود دارند همانند وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در کنار صداوسیما و ساترا برنامه مشترک و موضع یکسانی داشته باشند.

نمایش‌خانگی , ساترا , صدا و سیما , مجلس شورای اسلامی ایران ,

موازی‌کاری عجیب و غریب برخی دستگاه‌ها را پیگیری خواهیم کرد

سیدمرتضی محمودی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به آنکه متأسفانه فضای حمایتی خارج از ساترا در برخی موارد با فضای تنظیم‌گری حاکم بر ساترا هماهنگی ندارد اظهار داشت: علاوه بر تلاش برای ایجاد ضمانت‌های قانونی بهتر برای فعالیت‌های ساترا باید در مجلس پیگیر رفع برخی از موازی‌کاری‌های عجیب و غریب برخی دستگاه‌های کشور باشیم‌.

ارسال نظرات